Cisco E4200 router achter wifi-modem ziggo epc3925

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrdionx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2012
Beste mensen,

Er zullen best al een aantal topics zijn aangemaakt met dit onderwerp, maar ik heb alle topics bezocht en kom er nog steeds niet uit.

Ik heb onder in huis een modem/router van ziggo aangeleverd gekregen (ziggo epc3925). Deze is onder door de ziggo-monteur geïnstalleerd, echter als ik boven op mijn kamer zit heb ik slecht signaal en dit wil ik graag oplossen door op mijn kamer een extra router te installeren, namelijk de Cisco E4200. Nu heb ik een LAN kabel gelegd van onder naar boven en deze 2 routers verbonden met elkaar, maar deze werken niet goed.

Ze doen het telkens 2 dagen beide correct en daarna kunnen computers en laptops niet meer verbinden of geven ze fouten aan wat dus aan de router(s) ligt. Toen ik de Cisco E4200 kocht is deze me aanbevolen en de medewerkers van mediamarkt zeiden dat het de beste router is die een tijdje terug was uitgebracht, dus nu verwacht ik ook dat beide routers het perfect doen.

Kan iemand me helpen? Moet ik speciale instellingen instellen ofzo? Ik heb het liefste dat we met beide routers kunnen verbinden en ook kunnen internetten.

Ik ben de persoon die de oplossing bied zeeeer dankbaar.

Alvast hartelijk bedankt.

Groet,
Dion

Lees dit even door: Meerdere routers in één netwerk (helmij.nl)

Je hebt namelijk een router achter een router hangen en daarvoor moet je een klein trucje toepassen om het goed te laten werken. Optie 2 is het routergedeelte laten uitschakelen door ziggo, maar dan kan je niet meer op de modemrouter verbinden zoals je wil. Alles moet je dan laten verlopen via de E4200.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan