cisco epc 3925 verbinden met tp-link routerTL-R860

Status
Niet open voor verdere reacties.

cowboyspeedy

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2011
hallo mensen
ik heb een probleem
heb sinds vandaag een nieuwe modem gekregen omdat die oude kapot was maar ik heb altyd met een netwerkje met mijn tp link router gedraaid
nu met die nieuwe modem krijg ik met geen mogenlijkheid die router meer aan de praat zo dat ik op internet kan
mijn andere pc's ziet hy wel in het netwerk enkel geen internet op alle pc
weet iemand een oplossing ?
want heb al zitten zoeken op het forum maar ik kan niks er over vinden
enkel maar over een draadloos netwerk er by en dat heb ik niet
ik heb een router met 8 poorten das all en daar moeten mijn pc's op draaien gaan hoop ik
grzz van cowboyspeedy

die Cisco EPC3925 is dan ook geen modem maar een modemrouter als je het zo wil noemen. Heb je de sticky op dit forum gelezen "meerdere routers in 1 netwerk"? Nadat je de stappen uit deze sticky hebt toegepast dien je dan een netwerk poort (zeker niet de Wan-poort) vd TP-link op 1 vd netwerk-poorten vd EPC te verbinden. Er staan veel gelijkaardige situaties op dit forum. Al eens gekeken in de andere routertopics?

ik heb dat stickie gezien maar wat er staat ik zou het echt niet weten hoor
want ben maar een beginende speler met routers en wat er met dhcp en dns word bedoeld daar heb ik echt geen idee van
want ik kan in de router en modem komen en weet hoe je een draadloos netwerk moet instellen op 1 router maar dan houd het een beetje op hoor sorry:o

Weet je welke instellingen je moet gebruiken om de EPC op Internet te koppelen? Indien niet zal je die aan je provider opnieuw moeten opvragen. Of misschien staat dit ook wel op hun site?
Als je al weet hoe je een draadloos netwerk op 1 router kan instellen ben je al verder dan een complete newbie, lijkt me:)

je bedoeld of ik weet hoe ik in de epc router/modem moet komen
ja dat kan ik en ook in de tp link dat lukt ook
maar heb even zitten zoeken op het forum en toen kwam ik deze site ook tegen ik weet niet of dat ook bij mij van toepassing kan zijn
want de adressen lijken nog al veel op elkaar vandaar
https://sites.google.com/site/computertip/tweederouter
dus ik denk dat ik dat morgen eens ga uit testen of is dat niks
en ja weet wel wat er van af maar niet van dns enzo
dat gaat mij te ver boven mijn petje
hahahaha
maar leer er steeds meer bij dank zij forums zoals dit

op de router kunnen inloggen is sowieso nodig. Wat ik echter met mijn vraag bedoelde is of je de instellingsparameters kent waarmee de EPC verbinding met Internet kan maken? Je hebt de instellingen die tellen langs de Internet kant en dan deze die je voor je bedrade privé LAN dient in te stellen. Met deze Internet parameters bedoel ik o.a je account naam bij de provider, en wellicht ook je paswoord, VPI/VCI zijn ook termen die afhankelijk vh type Internet toegang dienen gekend te zijn. DNS servers vd provider. Heb je die EPC van je provider gekregen? Indien ja veronderstel ik dat daar toch instructies bij zitten of niet?
Hoe geraak je nu trouwens op Internet (en dus op dit forum)?

Die google link vind ik trouwens ook een hele goeie.

nou ik heb de utp kabel van de modem aan gesloten op 1 pc en dan kan ik wel gewoon op het net komen
maar zodra als ik hem weer in de tp link stopt dan is het over
ik ga dan vanmiddag even dat uit proberen en dan kijken of dat wil lukken
want de termen die jij gebruikt zou ik echt niet weten waar ik die moet zoeken hoor

als je met 1 pc bekabeld op de EPC op Internet geraakt dan is dat stuk in orde. Dan is het alleen je TP-link herconfigureren zodat die niet langer als router werkt maar gewoon als switch. Tenzij iemand anders dit beantwoord, heb ik vanavond iets meer tijd om verdere instructies te geven hoe je dit werkende krijgt.

nou mag ik je hartelijk bedanken voor jullie hulp op dit forum
want ik heb de ip adres van mijn tp-link aan gepast naar 7.1 en nu kan ik wel op het net via de tp-link
ik heb het net zo gedaan zoals op de website staat beschreven hier boven in het vijfde antwoord
en nu draai ik als een trein met de pc's online
dus dit is op gelost thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan