Cisco EPC3925 I.C.M. Linksys Wireless-G Access Point WAP54G

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartbosch

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2012
Beste,

Sinds een tijdje de Cisco EPC3925 in bezit, De wifi is werkelijk bagger! Op de bovenverdieping hebben we niet eens wifi, dit is wel de bedoeling ivm de aanschaf van een ipad.

Nu heb ik al even gegoogled, en kwam ik erachter dat ik het best gebruik kan gaan maken van een accespoint. Ik zat zelf te denken aan een: Linksys Wireless-G Access Point WAP54G

Echter heb ik hier een paar vragen over:
- Is dit accespoint wel krachtig genoeg voor een verdieping hoger? (goed gewaardeerde AP volgens vele reviews.)
- Hoe sluit ik dit aan? Kabeltje van modem -> Ap, software installeren en gaan?
- Moet ik het oude wifi-netwerk dat van de modum komt nog uitzetten?

Als jullie me kunnen helpen, graag! :D

Er zal vast wel iemand zijn die mij dit uit kan leggen?

Kleine moeite, groot plezier :D!

wifi is nu éénmaal gevoelig aan obstakels. Waar staat je Cisco juist opgesteld, toch niet in de meterkast of zo?
Verdere vragen omtrent die Cisco router:
1/ Hoe staan de algemene instellingen? Netwerk modus , radioband, kanaalbreedte en standaard kanaal?
2/ Controleer met het tooltje inSSIDer of er geen andere draadloze netwerken in je buurt hetzelfde kanaal gebruiken.
2/ Als draadloze beveiling stel je best WPA/WPA2-personal met AES als versleuteling in (zeker geen TKIP).
Een AP sluit je aan met een ethernet kabel op de router. Maar in jouw geval zou de AP dan beter op de bovenverdieping staan. Kan je een kabel naar boven trekken?

Het wifi netwerk vd Cisco laat je best actief. ALs je beslist om een AP aan te schaffen, stel je dezelfde SSID in. Alleen moet je dan in de router en de AP de kanalen zodanig instellen dat er geen overlap is, bv kanaal 2 op de router en kanaal 7 in de AP.

hartelijk bedankt voor je respons,

cisco3925 zorgt heel vaak voor wifi problemen! als je even googled zul je merken dat er heel veel mensen last van hebben. Gewoon omdat de wifizender niet krachtig genoeg is. Dit is overigens het enige dat dat kanaal gebruikt, hier ligt het dus zeker niet aan. Ook is ons netwerk beveiligd met WPA.

Cisco hangt in de huiskamer, op de begane grond. Er is een kabel naar boven getrokken, deze is verbonden met een (switch?), waardoor we hier vele utp-kabels op aan kunnen sluiten. Al onze elektronica boven is dus ook verbonden dmv een utp kabeltje. Ik neem aan dat de AP ook achter de switch zal kunnen komen? dus modum -> switch -> AP?

Ik ga sowieso dus een AP bestellen,
hopende op je antwoord op bovenstaande vraag,
BartBosch

Thanks contrazoom, hiermee kan ik verder!

Binnenkort post ik hier het resultaat.

MVG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan