Cisco EPC3925, upc, ieder half uur geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkrw

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2013
Ieder half uur valt mijn internet uit, na ongeveer 2 minuten is alles weer gewoon.
Het maakt niet uit of het bekabeld, wire-less, laptop, bekabelde pc, Ipad of telefoon is.
De lampjes op de cisco geven wel aan dat er een verbinding is.

Geschiedenis: ruim 2 weken geleden was er geen telefoon en internet. Monteur langs geweest en alles deed het weer, kort daarop kwam ik er achter dat ieder half uur het internet uitvalt, op de minuut naukeurig.
Er is veel gedaan maar het probleem is exact gelijk gebleven.

Alles vanaf het ingangs punt is door UPC vervangen:
Alle aansluitingen
Wandcontact doos,
Splitter is vervangen door een splitter met signaal versterker
modem( Cisco EPC3925 )

De metingen geven een goed signaal.
Alle variaties die we konden bedenken zijn uitgevoerd.
(enkel wireless of enkel bekabeld, probleem blijft. Verschillende pc/laptop los van elkaar)

Wie heeft er tips? Bij wie zou de storing zijn.
Gezien het gegeven dat het exact om het half uur is denk ik zelf aan software.

Henk

Hoi,

Ik heb ook een Cisco EPC3925, maar dan van Ziggo, ik heb er nooit problemen mee.
Probeer het volgende:
1. Login op de modem door naar http://192.168.178.1 te gaan. Standaard login is: ziggo/draadloos.
2. Klik op "Geadvanceerde instellingen"
3. Ga naar Status > DOCSIS WAN.
4. Je moet even kijken als er een verschil is als je GEEN internet hebt, en WEL internet.

Groet,

kun je wel het router in als je geen internet hebt? of ligt het router er ook uit?

@pity: ik kom dat niet zo tegen. Ik denk dat Upc heeft een andere software schil heeft. Waar zou ik exact op moeten letten?
@coolkil: de upc monteur zat op een storings moment in het modem. Ik heb hem er niet over gehoord. Dus ik denk het wel. Ik kan pas laat op de avond het weer controleren. Ik moet het antwoord even schuldig blijven, beide: thanx voor het meedenken.
Henk

Als je geen internet hebt kan je je router gewoon bereiken alleen je kan niet verder dan je router komen (dus geen internet).
Hoe je in je router komt doe je als volgt:
Op windows druk start> Uitvoeren>typ je "cmd">Nu krijg je een zwart venster te zien daar typ je in ipconfig > vervolgens krijg je een lijst met resultaten. > zoek in het lijstje wat je standaard gateway is.
Dat is het ip adres van je router. als je nu naar internet explorer of chrome etc gaat en dat ip adres invoert krijg je een inlog scherm. daar moet je inloggen.
vaak gebruikte usernames:wachtwoorden zijn user:user admin:admin als je het niet kan vinden kijk even in het boekje van je router die je van upc krijgt.

probeer voor je dit doet de stekker er minimaal 30sec uit te laten lost 80% van de oroblemen op.
sorry voor mn nederlands haha

router.jpg
nog ff een foto tje

het is meestal 192.168.1.1 of 192.168.100.1 kans is iig heel groot dat de ipadres eindigt met een 1

@coolkill: ik kom in het modem.
@acci, dat heb ik inderdaad ook allemaal gedaan

heb je al rekening gehouden met de tips van pity123?
Als je internet uitvalt, wat krijg je dan van melding of icoontjes op de computer?
Misschien is er iets gewijzigd aan de DHCP lease time in de EPC? Dit kan je ook controleren door de windows en r-toets samen in te drukken en dan het commando cmd /k ipconfig/all te typen in het venstertje.

@contrazoom: Alle icoontjes zijn normaal. De computer, laptop, ipad ed. geven aan dat er een internet verbinding is. De lease time is ook iets waar upc naar kijkt en bekeken heeft. Upc komt deze week weer langs. Alle settings zijn door upc nagekeken. Het is gewoon een raadsel..

Het zal dan wel aan upc liggen. Ik heb twee maanden op hun support afdeling gewerkt en het is een drama ! (sorry voor of topic)

Voor de 5e keer is er een monteur bij geweest. Alles mbt internet is vervangen, ieder kabeltje opnieuw aangesloten/vernieuwd. Lijn is doorgemeten en het probleem is nog precies zoals het bij de 1e melding was. Welke laptop, pc, ipad, bekabeld of draadloos, alles valt 2x per uur uit, de laatste monteur was bijna 2 uur bezig en staat voor een raadsel. Had hij nog niet eerder meegemaakt. En iedere keer 10 minuten in de wacht, het gehele verhaal van voorafaan uitleggen, en iedere medewerker gaat proberen om het op te lossen. Omdat het op de minuut nauwkeurig is na exact 30 minuten moet het volgens mij in de software zitten. Aansluit problemen geven niet zo'n regelmatige uitval. Iedereen dank voor het meedenken, helaas de bal ligt bij UPC.

een long shot maar heb je al je toestellen al eens gescand met een antivirus (en laptop/pc's bijkomend met MBAM)

@contrazoom: ja is gedaan, maar het zou ook wel erg toevallig zijn dat tegelijk op de pc, laptop en ipad gelijktijdig er deze storing hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan