Wie o wie kan mij helpen.
Ik heb een nieuwe router gekocht, een Cisco Linksys E1500.
Ik heb de router volledig ingesteld en verbinding met Internet.
Ik heb goed tot uitstekend bereik via een Atheros AR9285 802.11b/g/n WIFI adapter.
De streepjes in de indicator zijn volledig gevuld.
Het probleem is dat ik bij een bekabelde speedtest (van router via kabel naar computer) een snelheid heb van ongeveer 10MB/ps.
Wanneer ik direct naast de router zit en dezelfde test draadloos doe is dit nog maar 0.5 MB/ps. Een afwijking van factor 20 lijkt mij iets te gortig.
Ik heb nieuwe firmware geïnstalleerd en de verbinding opnieuw ingesteld, ook heb ik omdat de router in de meterkast hangt een langere draad gepakt en de router in de woonkamer gelegd ivm potentiële storing.
Ook nu blijft de snelheid op die 0.5Mb per seconde zitten.
Mijn upload snelheid is met 0.9Mb/ps nog hoger dan mijn download snelheid.
Ik zit bij ziggo met alles in 1 via de kabel met een Motorola Modem.
Wat kan het probleem zijn dat ik wel vol bereik en contact heb met de router maar dat de snelheid abnormaal laag is.
De router is 5 dagen oud.
Graag jullie reacties.
Greets
Roald
Ik heb een nieuwe router gekocht, een Cisco Linksys E1500.
Ik heb de router volledig ingesteld en verbinding met Internet.
Ik heb goed tot uitstekend bereik via een Atheros AR9285 802.11b/g/n WIFI adapter.
De streepjes in de indicator zijn volledig gevuld.
Het probleem is dat ik bij een bekabelde speedtest (van router via kabel naar computer) een snelheid heb van ongeveer 10MB/ps.
Wanneer ik direct naast de router zit en dezelfde test draadloos doe is dit nog maar 0.5 MB/ps. Een afwijking van factor 20 lijkt mij iets te gortig.
Ik heb nieuwe firmware geïnstalleerd en de verbinding opnieuw ingesteld, ook heb ik omdat de router in de meterkast hangt een langere draad gepakt en de router in de woonkamer gelegd ivm potentiële storing.
Ook nu blijft de snelheid op die 0.5Mb per seconde zitten.
Mijn upload snelheid is met 0.9Mb/ps nog hoger dan mijn download snelheid.
Ik zit bij ziggo met alles in 1 via de kabel met een Motorola Modem.
Wat kan het probleem zijn dat ik wel vol bereik en contact heb met de router maar dat de snelheid abnormaal laag is.
De router is 5 dagen oud.
Graag jullie reacties.
Greets
Roald
Laatst bewerkt: