Cisco Linksys router WRT54GL aansluiten op UPC Cisco EPC3925

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosmap

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2014
Aangezien het Wi-Fi signaal van mijn UPC Cisco EPC3925 te zwak is om op de 1e etage te internetten heb ik een Cisco Linksys router WRT54GL aangeschaft .
Eerst werkte dat niet, maar nadat UPC op hun aanraden de Wi-Fi van UPC had uitgeschakeld en de router een switchfuntie kreeg heeft mijn router bijna een maand prima gewerkt.
Bij het aansluiten van een Netgear switch heb ik alle randapparatuur uitgezet. Na het opnieuw volg ordelijk aanschakelen van de apparatuur werkte de router niet meer niet meer.
Uiteindelijk heb ik de Netgear weer los gekoppeld, maar wat ik ook probeer, ik krijg hem niet in de lucht.
Heb alles gedaan wat Linksys op de site zet bij "Linksys router aansluiten op een kabelmodem" maar het werkt niet.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn.

Wat de oorzaak is weet ik niet, maar wel heb ik dezelfde router en heb daar alternatieve software ingezet, dan kan je zelfs je wifi signaal versterken.
Je moet ook al je lan kabels eens goed nakijken, daar komen dikwijls problemen voor.

Hallo fokker. Heb de update geïnstalleerd, maar hij werkt nog steeds niet. Heb ook UPC modem en Linksys gereset en volgens de gebruiksaanwijzing geïnstalleerd maar ook dat mocht baten.

Netwerkproblemen zijn soms heel erg moeilijk om op te lossen, mensen die daar veel mee bezig zijn weten uiteraard wel sneller hoe ze zoiets moeten oplossen.
Ik heb vanaf de eerste dag deze router geflashed met de tomato software en dat werkt uit de kunst, maar of dat voor jou de oplossing is kan ik niet zeggen.
Wat ik wel weet is dat je er veel mee leert over de werking van de router. Hier kan je zien hoe dat moet.
http://www.mandladventures.com/2008/12/03/how-to-change-your-wrt54gl-firmware-from-dd-wrt-to-tomato/

Hallo fokker. Voor mijn gevoel heb ik alles gedaan wat tot de mogelijkheden behoort. Ik heb na lang denken toch maar besloten UPC te bellen en te vragen of mijn EPC 3925 in de switch mode stond.
Wat bleek hij stond in routermode!! Deze jongeman heeft mij in alles ondersteund en de router weer in switch mode gezet. Ik heb de koude start gedaan en... het werkt. Dank voor je ondersteuning.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan