Cisco router EPC3925 EURODOCSIS 3.0 (Ziggo) + Siemens Gigaset SE365 WLAN repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zysor

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2009
Berichten
18
Goedenavond,

sinds kort is er een nieuwe router geïnstalleerd bij ons in huis, wat natuurlijk tot gevolg had dat mijn repeater die het na veel inspanning perfect deed opeens niets meer had om te versterken. Ik overlegde met de monteur en die zei dat het vrij simpel was, gewoon de instellingen van de repeater aanpassen. Dat heb ik geprobeerd maar tevergeefs. Ik meen dat ik de repeater en de router dezelfde naam zou moeten geven en dat brengt problemen met zich mee. Ik krijg of een volle wi-fi verbinding via de repeater die in werkelijkheid niets doet (hij versterkt zichzelf) of ik krijg totaal geen verbinding omdat hij de router niet herkent als zijnde iets wat te versterken is.

Ik heb de berichten in dit forum-deel bekeken en ik krijg het idee dat een nieuw Ziggo modem wel vaker voor problemen zorgt, en ik weet al dat de Gigaset ook voor veel problemen zorgt op verschillende fora, heeft iemand hier enige expertise met één van de twee apparaten?

Alvast bedankt voor de moeite,

Zysor
 
mennomulder, hartelijk dank voor de tip, ik heb echter op het ziggo-gebruikers forum geen hits kunnen vinden omtrent mijn repeater. Ik ga één dezer dagen wanneer ik er tijd voor heb het nog eens proberen en post dan hier het resultaat.
 
Het moge duidelijk zijn dat ik gewoon wil terugkrijgen wat ik eerst had, namelijk een werkende repeater.

Ik ben er vandaag weer eens voor gaan zitten; ik moet het stuurprogramma voor de instellingen van de repeater vanaf de bijgeleverde cd starten, simpelweg het ip-adres intypen in de browser werkt niet. Zelfs als ik het via de cd probeer krijg ik al vaak verbindingsfouten (geen toegang tot het netwerk). Dit terwijl de Ethernet-kabel goed in de laptop én de repeater zit. Wanneer ik er wel eindelijk door kom en in de instellingen iets kan veranderen en dat probeer op te slaan gebeurt er vaak op dat moment een verbindingsfout. Ik kan simpelweg het complete installatie-proces niet voltooien. Een aantal complete resets (met een puntkam op de reset-button achterop de repeater drukken) mogen ook niet baten. Is hier nog iets aan te doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan