We kunnen niet over je schouders meekijken, dus met de informatie die je gaf kunnen we erg weinig (geen melding of de installatie gelukt is, geen melding of je de instellingen hebt kunnen doen, geen (fout-)melding over het maken van de VPN-verbinding etc.)
Dan weten we ook niet of (met dezelfde software) het in je vorige besturingssysteem ook gewerkt heeft (en welke was dat dan? Windows 7 32-bit, Windows 7 64-bit, Vista ...)
Ook weten we niet welke versie installatie-software je gebruikt hebt. In ieder geval moet je een 'hoge'/recente versie van de client-software gebruiken.
Op basis van koffiedik kijken vond ik het volgende, dus je moet maar even nakijken of de foutmelding overeenkomt met wat jij krijgt:
hier
Andere tip omtrent die specifieke foutmelding: Verwijder in Apparaatbeheer alle daar genoemde Cisco apparaten
behalve de eerste, en herstart. Probeer daarna opnieuw verbinding te maken.
We horen wel of een van bovenstaande je geholpen heeft. Indien niet, dan zul je meer informatie moeten geven voor verdere hulp. En eigenlijk vind ik dat je Cisco in eerste instantie moet raadplegen, want er is een goede kans dat Cisco de VPN client 5.x niet eens ondersteunt op W8.
Alternatief is er ook een andere (freeware) vpn client die configuratie-bestanden van de Cisco client kan importeren. Kijk
hier voor wat extra informatie, vooral als je het even niet aan het werken krijgt (aan het einde van het artikel staat een tip).
Tijs.