Citeren in Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hankieh

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2010
Hoi mede forumleden,

Ik ben bezig met een Literature Review. Hierbij wil ik citeren met nogal specifieke eisen. Deze zijn namelijk in mijn vakgebied verplicht.
In de tekst moet een verwijzing in de volgende vorm (de voornaamste schrijver en het jaartal van het journal):
Hamm et al. (1998)
In de reference list moet dan het volgende komen te staan (alle schrijvers (startend met de voornaamste), jaartal, journal titel, tijdschrift):
Hamm, L., Katapodi, I., Dohmen-Janssen, M., Ribberink, J.S., Samothrakis, P., Cloin, B., Savioli, J.C., Chatelus, Y., Bosboom, J., Nicholson, J., Hein, R., 1998. Grain size, gradation and density effects on sediment transport processes in oscillatory flow conditions. Data report, Part I.WL|Delft Hydraulics, the Netherlands.

Maar hoe creëer ik in Word in een bron twee keer de naam van de schrijver; één keer met 'et al.' en één keer alle schrijvers.
Tevens wil ik de opmaak van de Bibliografie aanpassen. Hierbij wil ik dat elke tweede regel van een bron één centimeter naar rechts verspringt.

Overall is mijn vraag dus, hoe kan ik citaten en bibliografieën zelf tot in detail aanpassen?

Mocht het met een ander programma beter werken dan ben ik bereid deze te proberen ten koste van MS Word.

Alvast bedankt,
Groeten Chris

Je kunt niet twee verschillende manieren van bronvermelden in 1 document gebruiken. Overigens is de et al. uitvoering gewoonlijker maar dat kan ook anders zijn met jouw docent.

Ik weet niet welke opleiding je volgt, maar vele instellingen van het hoger onderwijs hebben endnote voor je beschikbaar.

EndNote bracht inderdaad de oplossing!
Tot nu toe een geweldig programma. Heb er al tig journals aan gekoppeld :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan