clamwin Free Antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

jangerben

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2009
Hallo, ik heb sinds 1 week Clamwin Free als virusscan, nu krijg ik zo nu en dan bericht van Windows dat ik niet beveiligd ben.
Clamwin scant wel en bij het openen van micr, outlook komt er telkens een venster van Clamwin dat er is gescand en ook de updates doet hij geregeld.
Heeft iemand ervaring met Clamwin ! Graag reakties. Jangerben.

Clamwin scant alleen bestanden als jij daar om vraagt en niet als die door een programma gelezen worden.
Gratis antivirussen die wel op de achtergrond scannen zijn bijv
Avast
Avira
en
Avg

die kan je beter gebruiken als je wel eens cd/dvd'tjes of usb-sticks in je computer steekt of bijv gebruik maakt van usenet of p2p programma's om te downloaden.

persoonlijk raad ik avg aan als gratis virusscanner...

als je een goeie betaalde wilt kan ik je echt kaspersky aanraden. goede ervaring mee, en goedkoop.

kaspersky internet security 2009 dus.

Clamwin scant alleen bestanden als jij daar om vraagt en niet als die door een programma gelezen worden.
Gratis antivirussen die wel op de achtergrond scannen zijn bijv
Avast
Avira
en
Avg

die kan je beter gebruiken als je wel eens cd/dvd'tjes of usb-sticks in je computer steekt of bijv gebruik maakt van usenet of p2p programma's om te downloaden.

hallo, bedankt voor je reactie', ik zal hem er weer afgooien.Jangerben

persoonlijk raad ik avg aan als gratis virusscanner...

als je een goeie betaalde wilt kan ik je echt kaspersky aanraden. goede ervaring mee, en goedkoop.

kaspersky internet security 2009 dus.

bedankt, ik ga wat anders proberen. Jangerben.

Ik wil Clamwin installeen en bij m'n laatste stap krijg ik dat er an error is:

Traceback (most recent call last):
File "ClamTray.py", line 29, in ?
File "RedirectStd.pyo", line 54, in ?
IOError: [Errno 2] No such file or directory: 'C:\\Program Files\\ClamWin\\bin\\WINDOW~1\\ClamWin1.log'
Traceback (most recent call last):
File "ClamTray.py", line 29, in ?
File "RedirectStd.pyo", line 54, in ?
IOError: [Errno 2] No such file or directory: 'C:\\Program Files\\ClamWin\\bin\\WINDOW~1\\ClamWin1.log'

ps; Die "WINDOW~1" vind ik raar, is dit normaal?

Laatst bewerkt:
Van die clamwin heb ik nog nooit gehoord dus ik zou hem ook niet proberen als ik jou was.
En dan nog even over welk antivirus programma je wil gebruiken AVG zou ik niet aanraden.
Hij laat je eerst een virus downloaden en geeft nog even een melding als het kwaad al geschied is. Ik zelf gebruikt Avast misschien zou je dat eens proberen.

Van die clamwin heb ik nog nooit gehoord dus ik zou hem ook niet proberen als ik jou was.
En dan nog even over welk antivirus programma je wil gebruiken AVG zou ik niet aanraden.
Hij laat je eerst een virus downloaden en geeft nog even een melding als het kwaad al geschied is. Ik zelf gebruikt Avast misschien zou je dat eens proberen.

ik heb nieuws voor je, avast doet precies hetzelfde als avg... daarnaast doen heel veel virusscanners dat, je kan immers voor je een bestand (rar o.i.d.) download, niet zeggen of er een geïnfecteerd bestand inzit, bij het uitpakken wordt het ontdekt en in een kluis geplaatst of verwijderd... kan avast van te voren al precies zien of jij een virus gaat downloaden? lijkt me niet.

ik heb nieuws voor je, avast doet precies hetzelfde als avg... daarnaast doen heel veel virusscanners dat, je kan immers voor je een bestand (rar o.i.d.) download, niet zeggen of er een geïnfecteerd bestand inzit, bij het uitpakken wordt het ontdekt en in een kluis geplaatst of verwijderd... kan avast van te voren al precies zien of jij een virus gaat downloaden? lijkt me niet.

Nou dan weet ik niet welke Avast jij gebruikt maar waarschijnlijk een neppe. Avast scant het bestand voor dat het geopend word en als je denkt van niet raad ik je aan Avast nou echt eens te gaan uitproberen. Je download> hij vind virus> nog VOOR dat je hem uitpakt vraagt hij wat je met het virus wil doen namelijk: In kluis plaatsen, verwijderen, negeren. En misschien nog een paar andere opties maar dat weet ik zo niet meer.;)

jij zei net zelf: Hij laat je eerst een virus downloaden en geeft nog even een melding als het kwaad al geschied is. Ik zelf gebruikt Avast misschien zou je dat eens proberen.

dat is dus wat ik bedoelde, ze downloaden allebei het virus. of avast dan beter is in de bestrijding ervan.. dat zou kunnen, daar heb ik verder weinig ervaring mee aangezien ik beide slechts korte tijd geprobeerd heb.

Het ging mij erom dat hij je het virus niet laat uitpakken(activeren) zodat het schade aan kan richten. Maar dit was een beetje off topic laten we de discussie sluiten:thumb:

Oude topics mogen met rust gelaten worden. Tevens graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan