Class aanroepen als form laad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zuaro

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Hallo, ik zit met een klein probleempje. Ik heb een class gemaakt (Class1) en nu wil ik dat hij word aangeroepen als form1 laad.
In VB06 kon dat min of meer d.m.v. "Call ..." maar bij VB.net ben ik er nog niet uit...

Code:
   Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        On Error Resume Next
        //Hier moet het aanroepen van de class komen\\

Zou iemand mij meer uitleg kunnen geven?

Stap 1: Remove de "On Error Resume Next", of je riskeerd in de "coding horrors" sectie van TCP te geraken :D

Stap 2: Als je niet weet hoe je een class aanroept in de load functie, dan raad ik je zwaar aan een goeie tutorial over classes te volgen, want dan ben je echt niet mee.

Stap 1: Remove de "On Error Resume Next", of je riskeerd in de "coding horrors" sectie van TCP te geraken :D

Stap 2: Als je niet weet hoe je een class aanroept in de load functie, dan raad ik je zwaar aan een goeie tutorial over classes te volgen, want dan ben je echt niet mee.

Ik heb geprobeerd tutorials te vinden maar dat is me nou niet echt gelukt...

Wat bedoel je met 'aanroepen'?

Als je een instantie wil maken: dim myInstance as new MyClass()
Dan kan je MyClass.instanceField = value en MyClass.instanceMethod() binnen de method waarin je die instance hebt aangemaakt. Niet erbuiten natuurlijk. Als je de instance over je hele form class wil kunnen gebruiken maak je een class field aan : private myInstance as MyClass, en ken je een nieuwe instance toe bij je load: myInstance = new MyClass().

Dat is ervanuit gaand dat je met een instance wil werken, en niet met shared/static fields/methods.

Cheers
Jeroen De Dauw

Waarden uitwisselen naar alle Formulieren

-------------In MainForm----------------
'Declareer eerder ontworpen formulieren en maak instantie

Public FormX as new Form1
Public FormY as new Form2

----------------------------------

--------------In Formx-----------------------
Om Formx bewust te maken van de huidige waarden in FormY het volgende.

MainForm.FormY.Variable = assigment

of (wat zou moeten werken)

Public MyTemp as MainForm.FormY
MyTemp.Variable = assigment

Klassen aanroepen gaat niet, je kunt wel een instantie maken en de members gebruiken.
Methoden, functies en subroutines kun je aanroepen, maar deze staan zeg maar in de klasse.
Volgende keer iets beter beschrijven wat je wilt vragen.

TechnoXL

Check ook reactie van Jeroen De Dauw, zelfde als wat ik bedoel, maar had deze toevoeging nog niet gelezen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan