CLASS en TMP bestanden in Word en Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Plotseling, sinds een dag of 2, staan er tussen de Word en Excelbestanden allemaal CLASS bestanden en tmp bestanden.

Bij details zie ik dat de CLASS bestanden dateren van 23 november 2003 17:57 maar voordien stonden ze nooit tussen de documenten.

1.Ik vraag me af waar ze ineens vandaan komen
2.Kan ik ze ongestraft verwijderen
3.Hoe voorkom ik dat ze tussen de Wordbestanden terechtkomen

Op dit moment heb ik ze even geparkeerd in de prullenbak om er zo achter te komen of bepaalde dingen niet meer werken.

Laatst bewerkt:
Hai, :D

Ik weet niet of dat class en tmp extensies zijn van bestanden of de bestandnamen zelf. (ik betwijfel of deze bij Word horen!)

Word maakt vele typen tijdelijke bestanden aan maar zover ik weet heten die niet zoals de namen die jij geeft.
Als je bijvoorbeeld een docje opent dan maakt word gelijk een tmp bestand aan met de naam van het document : ~$aatjes.doc

In de Windows Tempmap krijg je bijv: ~wrd1234.tmp

In het algemeen zijn *.tmp bestanden tijdelijke bestanden welke gebruikt worden als buffer voor een draaiende app en worden na afsluiten automatisch verwijderd. (dus niet bij een crash)

Meestal mag je deze gewoon verwijderen.

Dat Class ken ik helemaal niet.

Kan het misschien zijn dat je de mapopties van de verkenner hebt aangepast? (dus verborgen bestanden weergeven hebt aangezet?)

Succes! :thumb:

Nee, verborgen bestanden stond altijd al aan.

Ik heb gelezen dat CLASS bestanden iets te maken hebben met Java, maar daar begrijp ik niet zoveel van.

Wat me wel opvalt is dat ze vanmiddag ineens verdwenen waren uit de prullenbak waar ik ze tijdelijk had geparkeerd :confused: .
De eigenaar van de pc had er zelfs niet meer op gewerkt en toch waren ze weg toen ik vanmiddag checkte. Heel vreemd.

Hai, :D

Dit is inderdaad wel erg vreemd!

Maar goed ben toch van mening dat dit niks met Word te maken heeft.

Ik heb ook nog ff-kes voor je gezocht op google naar class maar kon niks zinnigs vinden.

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan