Clean instal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hallo,

Ik heb een pc met Vista (ben t spuugzat) en heb windows 7 upgrade gekocht.
Hierbij de mogelijkheid voor clean instal en upgrade.
Bij upgrade kan 7 botsen met software etc. (is mij verteld)
En bij clean instal ben ik ALLES kwijt...

Toch, wat is beter Clean instal of upgrade?
(Hoef Vista niet te behouden, ben het zat ik wil alleen 7)

Radicalgamer

EDIT: Hierbij één van de REDENEN waarom ik vista zat ben;
Mijn 2de pc die echt veel minder goed is deed er 4 minuten over om 1,2 GB naar een USB stick te kopieren. (2de pc heeft windows XP)
Mijn 1ste pc deed met diezelfde USB stick en hetzelfde bestandje er 4 uur over (Dat wil zeggen, na 4 uur was hij halverwege maar was mijn vinger bij de uitknop.)

Laatst bewerkt:
Clean install is beter aangezien je dan de upgrade problemen voorkomt.
Voor de bestanden die je niet kwijt wil, kan je uiteraard een backupje maken op een USB-stick.

oke, maar hoe doe je een clean instal?
Vista schrijven laten formateren?(verwijderd toch ook vista??!!!?)
Of anders? (Sorry, ik weet het ik ben een noob, maar je installeerd ook niet elk jaar een OS...)

Bij een upgrade versie is het officieel dacht ik niet mogelijk om een clean install te doen, maar er zijn wel manieren voor meen ik mij te herinneren.
Ik formatteer gewoon de huidige partities en installeer de boel opnieuw. Al je huidige data is dan dus gewist.

Zelf gebruik ik meestal MSDN versies vandaar dat het upgrade pad mij niet 100% bekend is.

oke, één vraag;
Als je Vista "upgrade" naar 7 heb je kans op problemen met de progamma's die je hebt...
Maar als je de meeste programma's eerst met Vista verwijdert en de setup bestanden op usb stick zet, kan je 7 toch instaleren en dán pas de setups van je progjes?
Dan zou dat dus niet veel problemen moeten geven?

Gr.

EDIT: Had ook probleem met back-ups (van bestanden zoals games, docs en pics etc.) omdat usb stick 2GB is en kleinste bestand 2,3 GB...
En mijn ene externe is laatst gecracht en de ander zorgt ervoor dat mijn server online blijft en mijn torrents download... (ik weet het, waardeloos gedaan van me...)
ik ga het nu via u-torrent ghost versturen zodat anderen niet kunnen ontvangen zonder ip controlle.

Kortom, ik ga waarschijnlijk gewoon updaten omdat ik echt geen zin heb om weer allerlei codering in ms dos te gooien omdat ik 7 PERFECT wil laten draaien.
Wel ga ik dan de meeste programma's eraf gooien, ook omdat ik nu zo'n 3TB aan bestanden gebruik...

Laatst bewerkt:
Geen idee wat je allemaal wilt doen om Windows 7 perfect te laten draaien, standaard werkt het al prima. Al heeft iedereen zijn voorkeur qua weergave etc. daar verander ik zelf wel wat in.
Verder koop je voor een tientje of 3 een 16GB flashdrive, dus dat is ook een makkelijke optie.

Als je echt heel veel meuk hebt om over te zetten, en het is veel moeite om het opnieuw te installeren dan zou ik upgraden anders niet.

hallo,

iedereen bedankt!
ik heb van de week een tb schrijfje gehaald en vrijwel alles daarop gezet,
daarna windows 7 clean instal gedaan en toen werkte het.
had alleen paar probleempjes met mijn beeld maar na nieuwe drivers was dat ook weg:thumb:
Alleen mijn geluid doet vaag, heb 7.1 geluidskaart onboard en hij werkt maar voor 1.0...
alle instellingen staan goed (op 7.1, goede drivers, wave mapper uit etc.) maar toch werkt t niet...
ik heb dit ook al met vista gehad en had dus even geen zin om dit weer te doen dus heb ik maar externe geluidskaart gehaald:)
voor de rest werkt windows 7 perfect!
Op één dingetje na:
Microsoft Works 9 doet het niet meer en meldt:

Een of meerdere bestanden zijn niet toegangelijk of corrupt.
Herinstalleer Works 9 a.u.b. om dit te verhelpen.

Hier het probleem:
Ik heb geen instalatie disc; works zat er al op...

Weet iemand hier raad mee?

(voor de rest, bedankt, vooral harry!)

Works zit niet in de standaard Windows installatie. Daar zal je dus iets anders op moeten verzinnen. Bijvoorbeeld OpenOffice mocht het gratis moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan