Clean installation Windows 7 vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pukkiee

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Goedemiddag allen!

Een collega van mij heeft me gevraagd of ik een 'clean install' kan doen van zijn Windows 7 Home Premium op zijn laptop. Ik heb daar echter geen probleem mee, maar ik zit met het volgende waar ik niet zeker van ben:

hij heeft een tijdje terug een gechrashte HDD gehad. Z'n laptop is toen hersteld bij een computerwinkel (een andere hdd erin) maar de originele recovery partitie is hij kwijt. Op de onderkant van de laptop staat een product key voor een Windows 7 Home Prem OA-versie.

Kan ik op zijn computer met een originele Windows 7 Home Premium ISO een clean install doen, en daarna de product key van op de sticker gebruiken? Ik wil eerst zeker zijn dat er niks verkeerd kan lopen, vooraleer ik dit doe!

Vriendelijke Groeten, en dank bij voorbaat!

Yup. Dat is gewoon mogelijk. Daarvoor is de product code onderop de laptop ook;).

Eigen ervaring: Ik heb dit laatst ook met een laptop gedaan. Alleen bleek die door de recovery-partitie met een andere code geactiveerd te zijn die bij de nieuwe schone installatie gewoon werkte:eek:. En die code onderop werkte ook. Dus die laptop heeft twee werkende codes:p.

Bedankt voor het snelle antwoord!

Het zou dus eigenlijk geen probleem moeten opleveren begrijp ik..

Heb net wat zitten google'n, en ben op de volgende site terechtgekomen:
http://answers.microsoft.com/nl-nl/...e/9ab1d13d-a77d-42f7-a321-f64241ff02cc?page=1

Kan dit problemen opleveren dat de gebruikte code niet geaccepteerd zal worden? Als ik de installatie zal doen, zullen we ook geen internet hebben (zal gebeuren aan boord van een schip, en we hebben geen internet aan boord, vandaar dat ik alles eerst wil uitzoeken)

zou het volgende helpen:
het tooltje van windows die op deze site staat, MGAdiag, downloaden, en openen vooraleer ik de clean install probeer? Misschien heeft de computershop een andere licentie gebruikt om windows te activeren..

Weet niet of dit mogelijk is, maar een voorbereid man is er twee waard zeg ik steeds :)

Hoi,

Zelf doe ik het ook zo en als het de zelfde versie windows is zal het geen probleem opleveren . en activeren moet je achteraf doen tijdens de installatie krijg je de vraag om te activeren kan je afvinken en dan gewoon verder installeren dan de hardware drivers installeren waarbij het draadloze netwerk en dan kan je via rechtemuisknop op deze computer-eigenschappen - onderin je code invullen en zo activeren.

Ps speccy geeft ook de gebruikte code bij software weer

Laatst bewerkt:
Okidoki! Super bedankt!

Vriendelijke groeten,

Pukkiee :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan