ClearOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Wie maakt Linux analfabeet iets wijzer? :confused:
Ik heb ClearOS 5.2 geïnstalleeerd op een pc. dit draait prima. Ik heb onder Clearos een ftp server draaien dit werkt ook. In een handleiding heb ik via Putty commando's gegeven om een directory te maken. Als ik nu met een FTP cliënt de server open in de gronddir. zie ik nergens een map alleen de bestanden die ik naar de pc heb gekopieert. Hoor ik niet net als in windows de systeemmappen etc. te zien?

In Windows zul je hopelijk ook niet je Windows mappen zien als je via een ftp server inlogt.

Met de root van een ftp server bedoeld men niet dezelfde root als van het bestandssysteem. Root is niet meer dan een aanduiding van het hoogste niveau in een structuur. Dit kan dus verschillen per toepassing en context.

Ok duidelijk... logisch eigenlijk.
Maar bestaat er een programma waarmee ik de inhoud van een bepaalde map op een Linux based pc (ClearOS) in mijn geval kan bekijken en bewerken?

Je kunt de root van de ftp verplaatsen naar een andere map natuurlijk.

Ook kun je eventueel een syymbolic link leggen in je ftp folder.

Ik heb de naam van de map ingetypt in de ftp cliënt, in dit geval de map /var/etc ik krijg dan de melding dat de map niet bestaat. Als ik in Putty cd /var intyp kom ik er wel. Begrijp er echt niets van.:(

Dat klopt . Via ftp land je in /home/user . Hoger dan dat kun je dus niet in de directory structuur. Dit kan alleen als je bijv. je ftp root verplaats naar . of in jouw voorbeeld /var .

Ik snap ook niet waarom je dit zou willen. Beheer doe je niet via ftp.

Ik ben bezig met een cccam server op te zetten. Heb heb handleiding maar loop tegen allerlei dingen aan waar ik nog niet eerder mee te maken heb gehad, waaronder dit linux gebeuren. Kan niet het cfg file behoorlijk editten om het te bewerken en kan ook niet checken of mijn cccam server draait(neem aan van wel) Kan ook niet via een telnet sessie mijn server bereiken. Dit is het zo'n beetje :o Ach Rome is ook niet op één dag gebouwd. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan