clearTimeout lijkt niet te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiran818

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
beste mensen, ik heb op mijn site een probleem in mijn navigatie menu.
Als ik langzaam navigeer naar één van de submenu's (onder entertainment en onder theater) dan verdwijnt mijn submenu veel te snel weer.
Ik heb dit geprobeerd op te lossen door de timeout op een hele seconde te zetten, maar dan nog wordt hij weer verborgen.
Het gaat om de site: http://zwaardenboog.nl/

Ik zou het op prijs stellen als iemand mij daar bij kon helpen :)

Uit jouw HTML:
[js]t=setTimeout("document.getElementById('ent2').id='ent';",1);[/js]
en
[js]tt=setTimeout("document.getElementById('tra2').id='tra';",1);[/js]
Je zegt dat je de timeout hebt ingesteld op een seconde. De tijd die je als argument meegeeft aan setTimeout is echter in milliseconden.

ah, dat is een serieuzer antwoord :)
Ik bedoel dat ik dat ook geprobeerd heb maar dat dat het probleem niet oploste.

Je huidige code zorgt ervoor dat er 1 milliseconde gewacht wordt, niet 1 seconde. Als je wil dat er 1 seconde gewacht wordt moet je de 1 in setTimeout veranderen in 1000:
[js]t=setTimeout("document.getElementById('ent2').id='ent';",1000);[/js]
[js]tt=setTimeout("document.getElementById('tra2').id='tra';",1000);[/js]

Beste mensen,
Mijn vraag is niet hoe ik de time-out kan veranderen naar 1 seconde, ik weet dat dit in 1000sten van seconden gaat.
Ik zal het even aanpassen naar een hele seconde, dan wordt het probleem misschien duidelijker.

MvG
tiran818

Hoi tiran818,
Probleem is duidelijk zichtbaar. ;)
Zelfs als je de hele time-out weglaat doet ie het denkelijk niet.
Het zit hem in het wisselen van de id-waarde van de submenu's: zodra je over het item van het hoofdmenu hovert, krijgt het submenu een andere id, en werkt bv. de onMouseOver="entin();" niet meer op het submenu, want de id="ent" is op dat moment al de id="ent2" geworden! Dan struikelt het script.
De Web Developer Toolbar geeft ook een scriptfout te zien bij zo'n hover.

Oplossingsrichting: de id-wisseling laten vervallen, en de hovers met css regelen + wat javascript voor de time-out.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan