• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

click on website

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornesto

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
ik heb een code die werkt

Je klikt op de knop en dan gaat hij naar de website vult de naam automatisch in een specifieke veldcode op het internet en gaat die dan zoeken.

Echter is het altijd een andere naam die men kan opzoeken. Die site heeft dan een url met de text "view orginasation". Dan gaat hij verder naar een andere site waar je kan kijken wie zijn meerdere is.

Is het mogelijk dat je op die vieuw orginasation tekst kan klikken in plaats van de url te programmeren.

Code:
Sub fillinternetform()
Dim myrange As Range
Dim IE As Object
Set IE = CreateObject("Internetexplorer.application")

IE.navigate "http://website.com"
IE.Visible = True

While IE.busy
DoEvents
Wend
IE.document.all("ctl00$ucPeopleSearch$txtPeopleSearch").Value = ActiveCell.Offset(0, 0).Value
IE.document.all("ctl00$ucPeopleSearch$btnPeopleSearch").Click

End Sub

Kun je je bericht nog eens drie keer overlezen vanuit het perspektief van een lezer ?

Inderdaad zal het anders formuleren

De code zorgt ervoor dat als je in een excel file een naam intypt in een cel en dan op een commandbutton klikt.

Code:
Sub fillinternetform()
Dim myrange As Range
Dim IE As Object
Set IE = CreateObject("Internetexplorer.application")

IE.navigate "http://website.com"
IE.Visible = True

While IE.busy
DoEvents
Wend
IE.document.all("ctl00$ucPeopleSearch$txtPeopleSearch").Value = ActiveCell.Offset(0, 0).Value
IE.document.all("ctl00$ucPeopleSearch$btnPeopleSearch").Click

End Sub

Dat hij internet explorer opent naar specifieke website.
Op die website is er een veld "people search" en gaat hij dit veld automatisch invullen.
Waarna hij op het vergrootglas klikt.

Dan zie je die persoon zijn profiel (zie foto)

voorbeeld.jpg

Dan is de bedoeling dat hij op die tekst "view organisation" klikt

Laatst bewerkt:
Dat kan je zien aan html-code van de pagina.
De code die je nodig hebt zal lijken op de code die je al hebt, of wordt er een nieuw venster geopend.
Zo te zien is het een bedrijfs site dus kunnen wij niet meekijken.

Eens je op die foto bent. Zou ik graag programmeren dat hij meteen op view orginasation klikt. Dan gaat er een ander venster open.

ik heb inspect element gedaan op de website (zie code hieronder) beetje aangepast

HTML:
<A id=SRB_g_718df5d8_c672_4a05_8495_502ef1a5fbc3_1_OrgBrowserLink href="http://home.toyota-europe.com/OrganizationView.aspx?ProfileType=User&amp;accountname=COMMON%6CBHE0148&amp;positionid=00018899">View organisation</A>

nu zal je zien bij accountname dat niet iedereen dezelfde accountname heeft.

Nu is mijn vraag kan hij niet zoeken op de website naar view organisation en dan klikken op die text via vba

Werkt dit?
Code:
IE.document.getelementbyid("SRB_g_718df5d8_c672_4a05_8495_502ef1a5fbc3_1_OrgBrowserLink").Click

Laatst bewerkt:
heb het net getest

Doet niets heb code op het einde moeten aanpassen "click ()" ging niet wel "click"

Is de id elke keer hetzelfde? log eens in en uit en controleer de html-code.

Ik heb gedaan wat je gevraagd hebt maar nog steeds hetzelfde

heb vervolgens op twee namen gezocht en inspect element gedaan.

De id blijft dezelfde

enkel dit gedeelte veranderd (zie oranje) Dit is namelijk zijn userid van windows

accountname=COMMON%6CBHE0148

Code:
IE.document.all("SRB_g_718df5d8_c672_4a05_8495_502ef1a5fbc3_1_OrgBrowserLink").Click
Ik verwacht niet dat dit verschil maakt.
Dit soort vragen is altijd moeilijk tot onmogelijk te beantwoorden, omdat de helpers het niet zelf kunnen proberen vanwege de accounts en wachtwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan