Client PC allemaal zelfde achtergrond hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamesPark

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Hallo,

ik ben bezig met me server instellingen dat alle client pc die via domein inloggen dezelfde achtergrond hebben maar op 1 of anderen manier werkt dit niet kan iemand me helpen.

momenteel ingesteld op de server via de AD (Active Directory)

Domein .....nl > Groep EDU > eigenschappen > groep edit > policy > user configuration > administratove templates > desktop > active desktop:

maar dit werkt niet zodra ik inlog gebeurt er niks hij laad ierland wallpaper in plaats van de ingestelde wallpaper.

zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij met dit probleem te helpen.

mvg harm.

Heb je de policy op de goede OU gezet waar groepen of gebruikers in staan ?
zoja heb je een gpupdate /force gedaan in je uitvoeren.
heb je een no override ergens toe gepast.
en heb je het path goed van de wallpaper.

groet tim

Hallo,

ik ben bezig met me server instellingen dat alle client pc die via domein inloggen dezelfde achtergrond hebben maar op 1 of anderen manier werkt dit niet kan iemand me helpen.

momenteel ingesteld op de server via de AD (Active Directory)

Domein .....nl > Groep EDU > eigenschappen > groep edit > policy > user configuration > administratove templates > desktop > active desktop:

maar dit werkt niet zodra ik inlog gebeurt er niks hij laad ierland wallpaper in plaats van de ingestelde wallpaper.

zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij met dit probleem te helpen.

mvg harm.

de gpudate /force is ook gedaan maar dan doet ie het nog niet ik heb de goede lokatie van de groepen policy gegeven. maar dit blijkt nog niet te werken.

(daarnaast had ik nog 1 vraagje) de thema van de administrator is gewoon xp waneer er wordt ingelogt op het domein maar zodra een gebruiker zich aanmeld genaamd tst, verandert het thema in windows classic zou iemand dit ook weten? hoe ik alles in de windows xp thema krijg.

(zou door de windows classic thema de achtergrond ook niet werken?) :confused:

groet harm

Het is een user policy dus die moet je toepassen op de OU waar je de gebruikers in hebt gezet niet op de OU met computers.
Je kan onde rmenu start en taakbalk aangeven dat je het klassieke start menu wilt uitschakelen dna krijgt iedereen het X start menu als je die niet inschakeld kunnen gebruiekrs kiezen

Je moet de betreffende achtergronden wel in een gedeelde map zetten, ook moet je zeker zijn dat de gebruikers van deze achtergronden leesrechten op die map hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan