client-server of peer-to-peer

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerfreak08

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2008
Hoi,

We zijn een kleine organisatie en hebben momenteel een 8-tal computers in een peer-to-peer netwerk. We denken eraan om een server te (laten) installeren, zodat we bestanden centraal kunnen opslaan. Nu heeft iedereen een gedeelde map op zijn computer, en ook het maken van een backup van bestanden (om maar te zwijgen van gebruikersinstellingen, mailboxen,...) is een helse karwei.

Is de aankoop en configuratie van een server voor een netwerk met 8 computers wel de moeite of is dit weggesmeten geld ? Wat gaat zoiets kosten ? We hebben een officiële licentie van windows small business server 2003 in de kast zitten.

Bedankt voor jullie advies.

Een server met zoveel compters is altijd veel handiger.

Dan hoef je maar op 1 plek te zorgen dat er backups worden van alles bestanden.
De email staat dan voor iedereen op de server.

Mijn advies zou zijn vraag eens rond bij computer bedrijven in je buurt.

Maar denkt dat je wel aan een bedrag van rond de 2000 euro moet rekenen. Voor aanschaf hardware en configuratie.

ok, bedankt voor je reactie Patrick.

Ik zal eens navraag doen, maar denk je echt dat ik met 2000 euro toekom voor de configuratie van een small business server met mailfunctionaliteiten.

Ik heb eens gekeken op internet wat een server kost en je zit al snel over de 2000 euro voor een server van hp of ibm

Wat raad je trouwens aan voor backupsysteem. Is een externe harde schijf voldoende.
Sommige bedrijven werken met tapes maar de prijzen daarvan zijn redelijk duur.

Kijk even goed rond. Voor wat jullie willen is een MKB Server meer dan genoeg.

Mocht het niet lukken met bedrijven.

Wil ik het wel voor jullie doen als het een mijn buurt is. Anders word het te lastig.

bedankt voor je aanbod, maar het is in Brussel, dus das voor jouw nu niet meteen bij de deur.

Bedoel je zo een server zoals bij HP ? ML110 G5 Server ? De prijs valt inderdaad mee.
De hardwareconfiguratie ervan is eigenlijk een gewone pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan