Client server performance

• Onderwerp starter Onderwerp starter RnBx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RnBx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2009
Ik ben bezig met een client server applicatie waarbij de MDB met tabellen centraal staat op een server.

Hoe gaat MsAccess nu om met queries die vanuit de client-MDB worden gevuurd. Als concreet voorbeeld:

In een formulier stel ik een query op die data ophaald van de server. Wordt de query nu op de server-MDB afgehandeld of haald Access alle data over naar de client MDB omdat daar de query is gedefinieerd?

In een formulier op de client-MDB roep ik een voorgedefinieerde query aan die staat op de server-MDB. Wanneer ik het formulier open, wordt de query dan op de server-MDB uitgevoerd en alleen het resultaat naar de client-MDB gestuurd?

Alvast bedankt.

gr

in access is alles clientside, er draait geen engine die dingen voor je op de server afhandelt zoals in SQL Server of Oracle het geval is.

HTH:D

Dus heel concreet. Ik heb een tabel op de server staan met 30.000 records. En ik voer een query uit op de client dan worden eerst alle 30.000 records overgehaald en vervolgens wordt de query clientside uitgevoerd.

Zijn hier nog tips om dit enigszins snel uit te kunnen voeren?

Jazeker, zorg ervoor dat de je logische indexen op je tabellen legt. Groepeer deze eventueel naar logische groepen.

Mocht je werken met recordssets, zorg dan dat de connectionstring goed is afgesteld:
hoef je alleen maar te lezen, stel dit dan in.
Is niet belangrijk dat er tussentijds steeds gecontroleerd wordt of de data is gewijzigd, stel dit dan in.
Dit scheelt enorm veel in snelheid.

Laatst bewerkt:
Nog een tip:
als het niet persee nodig is om de database aan clientzijde bij afsluiten te comprimeren, doe dit dan niet. Access optimaliseerd namelijk de query's. Ga je comprimeren bij afsluiten dan worden alle optimalisaties overboort gegooid. De volgende keer dat een query runt moet alles weer van voor af aan worden geoptimaliseerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan