client zegt domein niet gevonden of berijkbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouman4

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2003
ik heb een server2003 draaien heb daar een advanced van gemaakt met domein
als een client in wil loggen zegt hij domein niet gevonden maar is voraf wel in de gebruiker mappen wezen romelen.
plus als ik op de gebruikers acount op de server instel. op wachtwoord na inlog veranderen vraagt de client dat wel maar doet het niet.
dus hij maakt wel verbinding met de server wat doe ik fout

Ten eerste is het verstandig om op de client in de eigenschappen van je netwerk verbinding onder TCP/IP instelling het IP adres van de domeinserver in te vullen bij het DNS server adres.
Daarna moet je de client toevoegen aan het domein:
Eigenschappen van Deze Computer > Computernaam > wijzig > lid van Domein ( jouw domeinnaam ), als het goed is krijg je dan een melding voor gebruikersnaam en wachtwoord, hier vul je het administrator naam en wachtwoord in van de domeinserver.

de domein server is de server zelf
heb ook nog iets in me router met dns en weet ik nog meer maar dat zijn aleen een paar ip nrs en leveren aleen maar elende als ik die op ga geven .
maar dat hadt ik al verwacht.
heb al vaker een server 2003 omet domein
en dat werkte perfect toen.
maar ben dus vergeten hoe ik het gedaan heb
hoefde toen niet eens clients toe te voegen kon zo hopa inloggen op het domein met de gebruikers namen.

In navolging van Paintje:
1. Zet voor elke client als DNS-server je w2003 server in (evt. via het draaien van DHCP server in je server, dan moet je DHCP serving wél uitzetten in je router!)
2. Zet in het DNS-server gedeelte van je W2003 server als Forwarder/doorgeefserver van de alle niet-lokale servernamen het ip-adres van je router.
3. Zodra DNS is geconfigureerd: Zet ook in het TCP/IP gedeelte van de server een vast ip-adres, met het datzelfde ip-adres als DNS server. (Oftewel: De W2003 server gaat 'bij zichzelf' te rade voor DNS).

Zie bijlagen.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• DHCP_server_configuratie.JPG
    DHCP_server_configuratie.JPG
    57,8 KB · Weergaven: 83
  • DNS_doorgeefserver.JPG
    DNS_doorgeefserver.JPG
    69,4 KB · Weergaven: 81
Laatst bewerkt:
ok thanks ga ik dat eens proberen volgens mij hadt ik het de vorige keer ook zo gedaan
het is maar om te kijken hoe ik een server opzet.
voor tuis gebruik want heb hier een x aantal pc,s draaiende
een een xp pc ingericht als server om naar gedeelde mappen een hoop data te sturen en wat softwara 24 uur te laten draaien voor ftp verkeer.
maar hoorde zeggen dat ik met 2003 een wat stabieler netwerk op kon zetten.
met betere onderhouds functie,s en bevijlegingen.
vandaar

In navolging van Paintje:
1. Zet voor elke client als DNS-server je w2003 server in (evt. via het draaien van DHCP server in je server, dan moet je DHCP serving wél uitzetten in je router!)
2. Zet in het DNS-server gedeelte van je W2003 server als Forwarder/doorgeefserver van de alle niet-lokale servernamen het ip-adres van je router.
3. Zodra DNS is geconfigureerd: Zet ook in het TCP/IP gedeelte van de server een vast ip-adres, met het datzelfde ip-adres als DNS server. (Oftewel: De W2003 server gaat 'bij zichzelf' te rade voor DNS).

Zie bijlagen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan