ClieOp bestand uit Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerry Deladik

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2004
Heeft iemand ervaring met het genereren van een ClieOp bestand (ivm communicatie telebanking) vanuit Access?

Ik wil eraan beginnen, maar het lijkt mij nogal lastig. Enige hints zijn welkom.

Dat is helemaal niet zo moeilijk.
ClieOp is een zeer uitgebreid beschreven formaat.
Je weet dus precies wat je moet maken.

Het makkelijkst gaat dat door te programmeren.
Open een recordset op de gegevens die naar het ClieOP bestand moeten.
Schrijf vervolgens die gegevens naar het ClieOp bestand.

Op zich zijn dat relatief simpele zaken om te programmeren in Access.

Het is lastig om je een voorbeeld te geven omdat je niet aangeeft hoe je de gegevens voor het ClieOp bestand in access krijgt en wat voor soort ClieOp bestand je moet maken.

Tja, ik geef toe, mijn vraag is erg open gesteld...

Ik heb een database gemaakt voor een klein bedrijfje. Een van de kenmerken is dat het bedrijfje gemachtigd is om betalingen te doen van bankrekeningen van haar klanten naar derden. Probleem is nu dat alles handmatig ingegeven wordt in het telebanking programma. Door de groei van het bedrijf begint het dus een heel karwei te worden om de betalingen te verrichten.

Alle info zit in mijn access database: NAW, rekeningnummer van de klant EN NAW, rekeningnummer van de begunstigde en alle bedragen. Ik kan dus simpel een query maken met alle gegevens.

Maar hoe zet ik dat om naar een CliOp3 bestand? Heb ik daar het volgende progje voor nodig (www.clieopatra.com) of kan ik het direct in access programmeren?

En hoe doe ik dat dan?

Hallo Bartuls,

ik heb inmiddels het formaat gevonden (op site Interpay) en het is inderdaad uitgebreid beschreven. Ik weet echter niet hoe ik moet starten.

Bijgesloten een voorbeeld van een recordset zoals ik die uit een query in mijn database krijg. Ook een voorbeeld bestandje zoals een ClieOp bestand eruit zou moeten zien.

Kan jij (of iemand anders) mij op weg helpen hoe ik dit moet programmeren? Een van de problemen die ik zie is het feit dat wij vanaf verschillende rekeningen willen betalen. Dit houdt in dat ik in het ClieOp bestand moet groeperen per betaalrekening. Hoe doe ik dat?

Alle hulp is welkom

Bijlagen

Hallo, iemand daar? Ik kom er zelf niet uit. Wie kan mij op weg helpen? Al is het maar een klein scriptje als voorbeeld.
BVD

Software

In een ver verleden ;) heb ik zelf ook facturatie gedaan voor leden die een abonnement moesten betalen. Ik heb toen ook gezocht op internet.

Ons bedrijf heeft toen een programma aangekocht. Cliopatra genaamt. Hiermee kun je vanuit exel, access export bestanden maken naar clieop.

Ik moet zeggen dat het heel goed werkte en echt duur was het toen niet. Geloof 250,- gulden destijds.

Groetjes

René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan