CLIEOP03 tools

• Onderwerp starter Onderwerp starter dropl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dropl

Verenigingslid
Lid geworden
14 jan 2006
Hoi mensen,

Ik ben de laatste tijd bezig geweest met een aantal programma's die met het CLIEOP03 bestandsformaat om kunnen gaan. CLIEOP03 wordt gebruikt door bedrijven om danwel zakelijke betalingen danwel incasso opdrachten aan hun bank door te geven.
Mocht iemand de tijd hebben eens te testen en te klagen dan graag.
Mocht er iemand zijn die denkt betere een mooiere icons te kunnen ontwerpen, dan houd ik me aanbevolen!

http://clieop03tools.sourceforge.net

Laatst bewerkt:
Is er dan echt niemand die dit even wil testen op bugs en andere fouten?

Ik zal wel eens een poging wagen :)

EDIT:
Ziet er leuk uit, ik heb aleen bij het savefiledialog een probleem.. geen standaard opslag extentie? Welke opslag extentie moeten we hebben ?

Laatst bewerkt:
Vreemd genoeg is er geen extensie voor clieop03, maar verlangt de Rabobank dat de bestandsnaam begint met 'clieop03'
Maar vooral bedankt voor het proberen, welke windows versie heb je?

Laatst bewerkt:
Clieop03

@dropl: ik vind het een prachtig programma, maar het kan helaas niet overweg met 10-cijferige bankrekeningnummers. Kun je dit s.v.p. nog toevoegen? Dan is het helemaal toppie! ;)

Bedankt voor je bericht.
Ik hoop dat het nu opgelost is. Ik heb het niet echt uitgebreid getest.

Het probleem was niet echt mijn code, maar het feit dat wxWidgets voor een numerieke cel een long gebruikt. En een long onder 32 bits windows is slechts 32 bits. Onder 64 bits linux heb je het probleem niet en nu mag jij raden waarmee ik vaker werk.....

Mag ik trouwens vragen hoe je in dit topic terecht kwam, het is nogal een oud topic.....

@dropl: ik was aan het googlen en zag je ClieopEditor. Ik ben er direct mee aan de slag gegaan, want ik was benieuwd naar de werking ervan.

Bedankt voor de update. :thumb: Het is nu gedeeltelijk opgelost. De 10-cijferige bankrekeningnummer worden nu correct weergegeven, maar als ik voor "controle" kies in het programma, dan komt hij toch nog met de foutmelding die ik eerst ook kreeg en kan ik het bestand niet opslaan. Ik denk dat de ondersteuning voor 10-cijferige bankrekeningnummers ook nog in de foutcontrole toegevoegd moet worden... Zou je dat nog s.v.p. aan kunnen passen? Dan ben ik helemaal tevreden! :rolleyes: Alvast bedankt.

De banknummer controle functie (elfproef) had inderdaad last van dezelfde fout als hierboven beschreven.
Met 10 cijferige bankrekeningnummers onder ~2.100.000 ging het wel goed.

Super dat je de moeite neemt het te proberen en te melden. :thumb:

Ik heb de fix geupload nu.

@dropl: Graag gedaan en jij bedankt voor de snelle update! Het werkt nu naar behoren! :thumb:

@dropl

Wij maken al geruime tijd gebruik van Clieop03Editorom onze bezorgvergoedingsbatches te controleren (gemiddeld 3.000 incasso's per batch) Nu kwam ik de volgende site tegen "www.banktools.nl/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=54". Deze site is ook in staat om eventuele fouten zoals niet toegestane leestekens of foutieve bankrekeningnummers (zoals spaarrekeningen) aan te geven. Echter gezien dit een site is en de informatie gevoelig is, vinden wij deze site niet betrouwbaar. Daarom de vraag komt deze functionaliteit ook in uw programma te zitten? Ook missen wij de tabel "Woonplaats" in Clieop03Editor. Voor de rest vinden wij het een fantastisch programma!

Hoi,

Ik heb je antwoord gegeven via de clieop03tools mailinglist.

Groetjes Dropl

Hallo,
De site "http://clieop03tools.sourceforge.net" geeft een foutmelding... kan ik de tool nog ergens anders downloaden?
M vr gr
M

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan