clipgallerij in open office?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nurceke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Als nieuwe gebruiker van open office, deze vraag.
Vroeger gebruikte ik het Microsoft Office pakket en daar heb je in Word de mogelijkheid om afbeeldingen in te voegen vanuit de clipgalerij die er standaard inzit.
Ik heb al alles afgezocht maar kan niets gelijkaardigs vinden in Open Office.
Bestaat dit niet of zoek ik op de verkeerde plek?

Withaar, bedankt voor je reactie.
Eigenlijk heb ik het niet zo begrepen op Beta versies, die geven nog al eens problemen of conflicten.
Ik ben eens gaan lezen op de eerste link die jij gaf, maar voor zover ik volg bestaat deze versie niet in het nederlands. Of ben ik nu helemaal mis.
Hoe gaat het verder met wat je downloade?

Download was erg traag, 280 MB op 35 kb... dat duurt even.

Maar ik ben niet tegen rare dingen aan gelopen.
Honderden clip arts zijn er bij gekomen en e.a. lijkt gewoon goed te werken.

En inderdaad in het Engels.

Laatst bewerkt:
Clipart toevoegen

clipOOo vind je op http://www.alicvb.com/Programmes/

Een galerij voor OpenOffice (OO) met meer mogelijkheden
Pak het clipOOo.zip-bestand ergens op de harde schijf uit (bv d:\beeld\cliparts)
In die map vind je de map 'Gallery' en een zip-bestand

Open OOo, menu Extra > Extensiebeheer... en voeg toe : d:\beeld\cliparts\clipooo.zip

Klik op de aangemaakte clipooo-werbalk (icoon met figuur in kadertje) om de macro te activeren
Wanneer je de eerste maal de macro opstart , vraagt men in welke map je beelden opgeslagen liggen. Je duidt bv aan: d:\cliparts\Gallery

PS : Eventueel eerst een vorige versie van de extensie verwijderen vooraleer de nieuwe te installeren.

Om beelden toe te voegen :
- eens het zip-bestand uitgepakt, copieer je beeldbestanden naar de juiste map (d:\cliparts\galery\...); activeer de extensie en klik op de scan-knop.
ofwel
- Kies Extra - Galerij of klik het pictogram Galerij op de werkbalk Standaard aan. Klik eventueel vervolgens op knop Nieuw onderwerp van het tabblad Bestanden.
Bestanden zoeken: zoekt de directory waarin de bestanden zijn opgeslagen die u wilt toevoegen. Klik vervolgens op OK.
Toevoegen: voegt de geselecteerde/alle bestanden aan het huidige onderwerp toe.

Wil je de beelden via nederlandstalige zoektermen oproepen (ipv frans), vervang dan het bestand clipooo_kw_fr.txt door clipooo_kw_nl.txt (of plaats het bestand er gewoon naast). clipooo_kw_nl.txt is mijn vertaling van het franse bestand.
Noteer dat ik de franse namen van de mappen met clipart ook vertaald heb, zodat jullie die ook zullen moeten aanpassen.
Sukses

Bijlagen

Berichten uit 2007 niet niet meer actueel en hoeven niet beantwoord te worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan