Clone van C laten booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

glompie

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2011
Hoi,

Ik heb Windows 7 gecloned naar een andere schijf. Hij start nu nog met de oude C-schijf.
Hoe start je nu op met de nieuwe schijf ?
Is het misschien voldoende om in schijfbeheer de stationsletters om te wisselen van beide schijven?

Je kan het niet in Windows doen.
Dit omdat je dan je C schijf zou weghalen en Windows dan dus ook weghaalt wat niet kan.
Je moet in je bios even kijken of je de boot prioriteit kan veranderen naar de clone disk i.p.v. de oude disk.

Roy

Ik heb 't anders gedaan. De C schijf eruit getrokken en de nieuwe schijf aan sata 1 gehangen. Een nieuwe installatie gedaan en het werkt vooralsnog.
Alleen ziet die bios in de boot priority maar 1 schijf en 1 dvd speler, verder niets.
De schijf die hij ziet is een Vertex II zonder Windows.
De andere Vertex met Windows erop heb ik er dus uitgehaald.
De nieuwe schijf is een ADATA met nu dus Windows erop. En dan zitten er nog 2 gewone schijven in die hij ook niet ziet.
Snap er niks meer van want als hij boot kan ik kiezen uit een oude Windows versie en 2x Windows 7.
Hoe krijg ik dat dan ooit weg?

Een kloon is mooi. Je hoeft de schijven nu alleen te verwisselen want ze zijn het zelfde.

Als je ze er beide in laat zitten dan inderdaad de boot volgorde in de Bios veranderen. Ja kan de schijfletters van partities en fysieke schijfstations naar wens veranderen in schijfbeheer.

Soms moet de opstartsector nog worden aangepast. Wanneer Windows op de gekloonde harde schijf niet wil opstarten, doe dan de Windows installatie DVD er in en boot daarmee. Voordat Windows geïnstalleerd wordt op een partitie naar keuze zal die de fouten in de Master Boot Record herkennen en repareren. Het kan best zijn dat het wel meteen werkt, dat hangt van het gebruikte programma en de Windows versie af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan