CloneCD

Status
Niet open voor verdere reacties.
bedankt voor de tip !

Ik had 'm al, zodat DAT niet de reden is dat ik op je bericht reageer, maar ik weet dat op de oorspronkelijke en officiele CloneCD site (Elby) staat, dat ze moesten stoppen met de verkoop i.v.m. juridische procedures. Ik denk dan ook dat degenen die het progje willen evalueren / kopen, er als de "kippen" bij moeten zijn alvorens ook deze aanbieder de "kraan moet dichtdraaien".

Kijk hier naar de oficiele Elby uitleg.

Laatst bewerkt:
Ik wist ook van de tekst op de site van Elby en ging er ook al vanuit dat er nooit meer een update zou komen. Toevallig kreeg ik een brercihtje over slysoft. Ik dacht kom het is bijna winter en laten we maar snel updaten. Hopelijk kunnen meer mensen er iets mee.

Voor nieuwe mensen kunnen we in ieder geval weer een link geven voor een legale versie, voor zo lang het duurt.

ik ga idd. na het posten van DEZE tekst gelijk even CloneCD updaten :D :D :D

Nogmaals thx voor de tip.

Graag gedaan voor zo'n hulpvaardige helpmij-er als jij. Even opnieuw downen en er overheen zetten begreep ik.

ps.
nu we het toch over CloneCD hebben :

mijn kinderen vroegen mij of ik de dure Generals game wilde dupliceren zodat ze de officiele in de kast kunnen laten liggen (niet beschadigd raken).
Ik heb Generals (je weet wel, Generals van de vroegere Westwood Studios met Red Alert enzo...)
gekopieerd middels CloneCD en zag tot mijn verbazing dat het installeren vanaf de gemaakte kopietjes (2 cd's) prima gaat, maar dat het opstarten vervolgens NEVER wil lukken: het spel loopt direct al vast, nog voordat het eerste "laad"scherm is begonnen.
Start ik de game echter met de oorspronkelijke / officiele CD en verwissel ik deze met een kopie nadat de opstart is voltooid, dan mag ik vervolgens probleemloos op de kopie spelen................ ????

Heb jij heel per ongeluk enig idee................... ??

Geen idee. Ik heb Generals origineel en geen kopie gemaakt. Ik heb de CD nog even gechyckt met Clony, maar die geeft helemaal geen beveiliging aan. Is de totale grootte van de bestanden van kopie en origineel wel gelijk?

ja, die is gelijk, vandaar dat ik het ook even niet snap. Ik kopieer wel vaker dure games die de boys kopen, zodat de originelen netjes in de doos kunnen blijven en da's met CloneCD tot nu toe altijd zonder enig probleem gelukt, vandaar dat ik het Generals "verschijnsel" ook ff niet begreep........

Ik ga hier proberen CD1 te branden. Kijken wat die hier doet. Ik meld me weer als ik iets weet.

Pasja,
Hier hetzelfde verhaal. Ook met het branden had de CD-speler al moeite met lezen, althans het duurde erg lang. Ik heb hem daarom maar in de brander gelezen. De schijfjes zien er in verkenner identiek uit.

Als ik de kopie in het spel in mijn speler start krijg ik tijdens het opstarten de melding dat Generals een fout heeft veroorzaakt in DF394B.TMP en wordt afgesloten. Als ik hem in mijn brander stop dan komt ie op het keuzescherm en kan ik kiezen voor play. Als ik dat doe krijg ik het scherm weer terug dat ie tijdens het laden gebruikt en krijg ik na enige tijd de melding dat ik de CD opnieuw in de brander moet doen en het spel opnieuw moet starten.

Ik vermoed dat er ergens toch een stiekum trucje is uitgehaald. Je zal dus of de originele CD moetengebruiken of de ollegale weg opslaan. Helaas.

Wim,

ik had de optie om 'm na het branden niet in de DVD/CD speler te stoppen maar in de brander, niet gebruikt, maar jouw reactie lezende begrijp ik dat dat dus ook niet uitmaakt; dan doet 'ie 't ook niet (ik had 'm dus gewoon in de cd/dvd-lade gedaan)

Tja, wat blijft is opstarten met de gekochte versie en na de opstart wisselen met de kopie, dat werkt / speelt :D maar ja, dan slijt de gekochte versie en DAT was nu net de reden voor het branden van een kopie.................. :(

Desondanks thx voor het proberen.

Graag gedaan. Het zit me ook helemaal niet lekker. Alles wat op een CD staat moet je immers kunnen kopiëren.

Ik zou het voor de zekerheid toch eens proberen in de brander. Misschien komt ie er bij jou net doorheen. Hij komt bij mij wel een stapje verder.

Ik heb de indruk trouwens dat ie verderop de CD helemaal niet meer gebruikt. Het is echt slecht een indruk, want ik speel het spel zelf nooit.

Bij IGI2 is dat ttrouwens wel. Als je daar het spel hebt opgestart kan je daarna de CD er gewoon uithalen.

Schiet mij maar lek !!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb 'm in de brander gelegd en hij doet 't............!!!!

Ik speel 't spel ook nooit, maar ik kom sowieso tot en met het starten van een nieuwe game, dus het werkt !!! (In de CD/DVD lade kwam ik niet eens in het beginscherm)

LOL !!!

Ik ben blij dat ie het doet. Maar begrijpen............

Ze hebben hier dus op de een of andere manier een slecht leesbaar stuk in gezet. De boeven. Maar al zijn de boeven nog zo snel, Pasja achterhaald ze wel.

Ik heb de CD inmiddels vernield, dus ik kan hem niet meer op een andere PC proberen.

ik moet heel eerlijk zeggen dat mij tijdens het branden geen bijzondere dingen zijn opgevallen, het ging gewoon zoals altijd : normaal :confused:

Je hebt hier waarschijnlijk te maken met een safedisc2 beveiliging.
kijk eens of onderstaande files op de originele cd voor komen.

00000001.TMP <- kan ook andere tekens voor .tmp hebben.
CLCD16.DLL
CLCD32.DLL
CLOKSPL.EXE

een bekend feit met safedisc2 is dat ze wel kopieeren ( duurt soms lang ) en alleen te lezen zijn met de brander waar ze mee gekopieerd zijn.

De eerste 00000001.TMP komt voor, de andere niet.

Safedisc 2 zou toch herkend moeten worden.

dat file 00000001.TMP duid al op safedisc 2 is 1 van de belangrijkste kenmerken.
sommige scanners verslikken zich in safedisc 2 beveiligde cd's en geven dan niets aan.

volgens een aantal bronnen zou "fast error skip" aangevinkt aangevinkt moeten in clone cd tijdens lezen

Ik heb hem nog even opnieuw gescand en nu heeft ie safedisc v2.8 gevonden. Je head dus helemaal gelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan