Clonezilla kom er niet aan uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

daand

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Hallo,

Ik probeer met Clonezilla een image van een Acer Aspire One terug tezetten,maar wat moet ik in het programma doen om de image terug tezetten.? Het is in Sun Xvm Virtual box

daan

Ik snap je vraag niet: Je kunt niet in VirtualBox een image terug gaan zetten van een pc die hele andere specificaties heeft als wat er in Virtualbox wordt geëmuleerd.

Tijs.

Ja wel heb de image bestanden eerst naar de apartie Virtuele hdd schijf gekopieerd ongv 6,6GB maar Clone zilla van die partitie wel hoor. Het is xp home

Ik heb voor to/from image gekozen, maar nu heb een printscreen gemaakt ik kom er egt nie aan uit

Bijlagen

• Clonezilla.png
    Clonezilla.png
    65,9 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Even een andere vraag: Waarom sluit je Virtual Box niet af en maak je een backup van het .vdi bestand wat de virtuele XP machine voorstelt?
Je zult de virtuele machine toch in VirtualBox moeten gebruiken, dus waarom met Clonezilla gaan klooien?

EDIT: Nog even voor de duidelijkheid: Als je van een fysieke eeepc een image hebt gemaakt, dan kun je die niet virtueel gaan draaien binnen Virtualbox.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Even een andere vraag: Waarom sluit je Virtual Box niet af en maak je een backup van het .vdi bestand wat de virtuele XP machine voorstelt?
Je zult de virtuele machine toch in VirtualBox moeten gebruiken, dus waarom met Clonezilla gaan klooien?

EDIT: Nog even voor de duidelijkheid: Als je van een fysieke eeepc een image hebt gemaakt, dan kun je die niet virtueel gaan draaien binnen Virtualbox.

Tijs.

NEE het was van een gedownloade Acer Aspire one XP Image nu zag ik dat ik bijv een usb hdd ofzo nodig had blah

Edit: Er staat nu Restore Partition from image file zou dit goed zijn?

Laatst bewerkt:
1. NEE het was van een gedownloade Acer Aspire one XP Image nu zag ik dat ik bijv een usb hdd ofzo nodig had blah

2. Edit: Er staat nu Restore Partition from image file zou dit goed zijn?

ad 1. :Waarom noem je VirtualBox? Je moet het op een échte eeepc terugzetten...
ad 2. :Geen idee waar je dit ziet. Ik neem aan dat de juiste manier is:
a. Een echte eeepc hebben
b. Geen idee wat je hebt gedownload. Ik vermoed dat je het image-bestand op USB-stick moet zetten.
Opstarten op de eeepc vanaf die memory-stick (zal wel linux zijn die opstart), en dan via clonezilla de image terugzetten.

Heb je geen eeepc (of eentje waarvan de harde schijf niet overschreven mag worden), dan houdt het dus op.

Tijs.

Heb het ook al een keer met Vista gedaan van Packard bell ging gewn na wat klussen

Probeer het maar. Heb je een virtuele machine gemaakt met dezelfde schijfgrootte (of groter) dan de eeepc? Indien ja, dan zul je beide partities die je getoond hebt in je schermafdruk moeten terugzetten (als ik me goed herinner wordt XP op een eeepc uitgeleverd met 2 partities).

Succes,

Tijs.

Hierbij heb ik het maar opgegeven. Ik ken Norton Ghost Beter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan