Close up foto's maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

postduifje1958

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2011
Beste Leden,

Ik heb een Canon 450d met een zoomlens ef-s 18-200 mm
Graag wil ik hiermee foto's maken van mijn postduiven close up
ik heb een fotokast gemaakt met daglicht verlichting zie foto
http://members.home.nl/ca.heeren/heerenduiven/lichtbak.htm
Mijn vraag is wat is de beste instelling voor de beste weergave
foto wordt gemaakt op ongeveer een halve meter afstand
Kan dit met deze lens of heb ik een andere nodig?

Mvgr Postduifje

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou kiezen voor de stand met het bloemetje (close-up of portrait). En een snelle tijd, en iets onderbelicht.

Om haar scherpe foto's te maken heb je in eerste plaats voldoende licht nodig. Ik zie dat de bovenkant van je box van hout is wat dus geen licht door laat. Het kabeltje laat mij vermoeden dat je er een licht in heb voorzien om dit te compenseren. Goed idee doch fotografisch not done. De licht temperatuur van kunstlicht is verschillend van daglicht. Gebruik je een gloeilamp dan krijg je een duif met een oranje bovenkant, een TL geeft een groene schijn.

Wat ik niet goed begrijp is hoe je door dat kleine gaatje een foto gaat maken :rolleyes:

Wat zou je kunnen doen :
Je basis idee is goed, je vervangt de houten top door hetzelfde transparante materiaal en laat de voorkant volledig open. Je gaat naar de "doe het zelf" zaak en haal je twee halogeen bouwvakkers lampen 500W. deze plaats je links en rechts van je doos. Opletten voor de warmte !!!

Je gebruikt spot lichtmeting en meet het licht op je duif (plaats om af te stellen eerst een ander object in je mini studio:cool:), camera op 'M' f5,6 tele ergens tussen 50 en 150mm (op 200mm is je lens niet echt scherp meer, minder dan 50mm krijg je vervorming) Indien je sluitersnelheid > 1/125 en je duif blijft goed zitten zal dit wel lukken. Indien je onvoldoende licht krijgt en de lampen staan op de kortst mogelijke afstand dan kan je eens uitkijken naar een andere lens. (bvb Tamron 28-75 f2.8 a 350euro) waarmee je enkele stops licht meer in je camera krijgt.

Vergeet niet je witbalance aan te passen !!

EDIT : je kan natuurlijk ook een kant en klaar oplossing aanschaffen http://www.fotokonijnenberg.nl/product/16619/interfit-pop-up-tent-60-x-60-cm.html

mvg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan