Closed of stealth

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Berichten
466
Ik heb sp2 geinstalleerd. Nu is de firewall aan. Ik heb via een router gedeeld ADSL. Wanneer ik nu naar www.grc.com ga en shields-up draai staan enkele poorten op stealth en verder alles op closed. Is dat voldoende? Voorheen toen ik geen router had, stond alles op stealth. Of ik zone-alarm of windows firewall nu wel of niet gebruik maakt in de resultaten niks uit.
 
En welke poorten hebben we het dan over, de standaard poorten zoals 25 en 110 voor email en 80 en 81 voor internet staan altijd open, in theorie dan.
Dus als het die betreft dan is er niks aan de hand.
 
Er staat niets open. De kern van de vraag is dat ik bij gebruik van de router geen verbetering krijg als ik een extra firewall gebruik. (windows of zonealarm) Zij kunnen dus niks toevoegen.
Wanneer deze zonder router gebruik, dan werken ze perfect en zetten ze alles op slot.
 
Nou ik heb helaas niet de ervaring met een dubbele firewall, daar komt het dan op neer, ik kan me bedenken dat dit niet lekker zal werken, de router zal alles al tegenhouden zonder dat je iets ingesteld hebt, de Software versie moet je eerst instellen wat te doen.
Mischien dat daar het verschil zit.
 
Het gebruik van twee firewalls is af te raden, ééntje is voldoende.
Bijkomend voordeel van een sofwarematige firewall is dat die ook het uitgaande verkeer in de gaten houdt, niet geheel onbelangrijk dacht ik.
 
Maar wanneer er een router gebruikt wordt kan ik die firewall toch niet uitzetten?
 
In de router kun je aangeven welke poorten je open wilt zetten (voor programma's die de poorten nodig hebben).
Standaard staan de meeste poorten dicht van de router.
De sofwarematige firewall zal die open poorten in de gaten houden plus het uitgaande verkeer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan