Cloud print

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo,

Gisteren een vraag gesteld over het printen vanaf mijn tablet en inmiddels zo ver dat ik weet dat er een app geïnstalleerd moet zijn.
Ik heb nu de apps Printer Share en Cloudprint geïnstalleerd. Als ik via één van de apps naar mijn ingestelde Google Cloud Printer een document stuur dan print hij niet. Dit doet hij pas als ik mijn PC aanzet en dat moet ook anders kunnen.

Wat doe ik fout? Het betreft een Canon Pixma MG6250 die geschikt is voor Cloud Printing.

Graag advies,

T

Ik denk niet dat dit anders kan, aangezien er volgens mij geen directe verbinding is tussen de printer en de tablet (dit gaat via Chrome op de PC naar de printer)
Misschien heeft de fabriekant een appje om te printen vanaf tablet/mobiel

In Cloud Print (de app) staat een instelling m.b.t. printen zonder tussenkomst van de PC. Ik ga dat eens verder uitdiepen, ik zie nu ook wat op de Canon site staan wat ik maar eens moet gaan lezen. Het is een Cloud printer dus moet kunnen.

Het werkt inmiddels :thumb:
Canon printer handmatig aangemeld als Google Cloud Printer via het menu en de app Printer Share geïnstalleerd op de tablet.
Nu kan ik wereldwijd thuis printen zonder dat mijn PC aanstaat, niet dat ik het ooit gebruik maar gewoon omdat het kan :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan