Club 3-d ATI Radeon 9800 Pro 128 mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirkos

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Hallo,

Ik heb nogal een groot probleem. Ik heb een videokaart gekocht (Radeon 9800) en die in mijn computer geïnstalleerd (en de drivers). Een enkele keer start de computer op en dan heb je hartstikke mooi beeld, maar voor het grootste deel start hij op en dan zie je een zwart scherm met doorbroken kleurenlijntjes (dan kan je niks onderscheiden). Soms is het zelfs zo dat het beeldscherm gewoon helemaal wegvalt, ondanks dat hij aan staat (dan staat hij dus aan en dan wordt het beeld zwart en dan hoor je hem zo prikkelen, van dat hij uit gaat). Het ligt niet aan het beeldscherm, want bij het beeldscherm van mijn vader vertoont hij dezelfde kuren. En als je het beeldscherm op de oude poort (waar hij voorheen op zat) aansluit doet hij het wel.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is en ik weet dus niet wat ik era aan kan doen.

Hopelijk kunnen jullie me helpen

Mvg

Dirk

Beste Dirkos,

watvoor beelscherm heb je,

VGA, LCD, TFT(FlatScreen), etc, etc

als het goed is heb je 2 verschillende Monitor aansluiting op je Ati Radeon 9800

de To VGA Monitor (All VGA Cards)

en de To Flat Panel/LCD Display (DVI Ready VGA Cards Only)

ik hoop dat je hieraan wat hebt.... anders horen of zien we het wel. :thumb:

Ik heb een VGA monitor, en eerst zat de monitor aangesloten op de VGA-poort van het moederbord (met een geïntegreerde videokaart) en nu op de VGA-poort van de Radeon 9800
Er zitten inderdaad twee aansluitinen op m'n kaart, maar zoals gezegd zit het beeldscherm in de VGA-poort

Heb je toevallig je ATI Radeon 9800 Drivers GeUpdate.

ander kijk even naar ATI's Solve a Problem (TroubleShooter)

misschien staat daar iets tussen,
en lukt dat helemaal niet, nou geen zorgen Beste Dirkos dan ga je gewoon terug naar de Retailer waar je de Grafische Kaart hebt aangeschaft en laat hun een kijkje nemen naar je Video Kaart, het kan ook zo zijn dat het aan de Video-Kaart ligt.

wens je veel succes,,,,:thumb:

onboard videokaar uitzetten in je bios,
eventueel als het dan nog niet opgelost id garantie aanspreken of een converter voor van dvi naar vga kopen (tussenstukje)

Dat tussenstikje zit er als het goed is gewoon bij. Er werkt waarschijnlijk maar 1 poort naar de monitor, dus best kans dat je inderdaad de dv-out moet gebruiken met verloopstukje ipv vga-out.

Als eerste inderdaad je on-board video uitschakelen in de bios (het is misschien handig om te vermelden welk merk en type moederbord je hebt)

Heb je bij de installatie van de drivers gekozen voor het 'Catalyst control center' ?? Zo ja, dan moet je voorafgaande aan de installatie hiervan .NET Framework geïnstalleerd hebben, anders loop je inderdaad het risico op vreemde fouten.

p.s. @ Sarvo, normaal gesproken werken beide uitgangen.

Mm, bij mij dus niet. Maar ik heb ook geen 9800Pro meer, maar een 6600GT met 2DV-uitgangen. Met het verloopstuk werkt er maar 1 bij mij.

ik heb 2 ati x1800xt kaarten die in `sli` werken met tussenstukjes, elke 2 poorten van elke kaart wordt 1 dvi en die 2 dvi`s worden dan weer 1 dvi met nog een tussenstukje en daar sluit ik mijn scherm dan op aan... wel leuk zon memoryclock van meer dan 1ghz...

Kan ook met 1 kaart hoor :evil:: (okee, meer dan 1,0 niet, maar wel gelijk aan ;), zonder extra koeling

attachment.php

Bijlagen

• clock.JPG
    clock.JPG
    44,5 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt allemaal voor jullie tips en hulp.
Ik ben er eergister mee naar de winkel gegaan en het kwam er op neer dat ie stuk was. Ze wisten me niet precies te vertellen wat er stuk was. Waarschijnlijk een of andere chip.
Maar ik heb nu een nieuwe en die doet het prima :).
Dus bedankt voor jullie tijd en hulp:thumb: , maar het is niet meer nodig.

Het is een club 3d he?

Als je binnenkort (in de orde van grootte van een week) een hoop kabaal uit je kast hoort komen, dan is de fan van de videokaart raar aan het doen, als je pech hebt. Ik heb 2 kaarten teruggebracht, bij de derde zelf maar een koeling er op gezet en een maand later te hard er aan getrokken, toen wassie dood :D:D

Sarvo zei:
Het is een club 3d he?

Als je binnenkort (in de orde van grootte van een week) een hoop kabaal uit je kast hoort komen, dan is de fan van de videokaart raar aan het doen, als je pech hebt. Ik heb 2 kaarten teruggebracht, bij de derde zelf maar een koeling er op gezet en een maand later te hard er aan getrokken, toen wassie dood :D:D

Je mot er ook nie an trekke(aaien):D

Beste Dirkos,

geplaatst door SiCkWiThIT
nou geen zorgen Beste Dirkos dan ga je gewoon terug naar de Retailer waar je de Grafische Kaart hebt aangeschaft en laat hun een kijkje nemen naar je Video Kaart, het kan ook zo zijn dat het aan de Video-Kaart ligt.

zo zie je maar weer Dirkos, :confused:

en je hebt nu nieuwe Grafische Kaart neem ik aan, (die het wel doet :D :p ) !!

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan