Club 3D AMD 6990 4GB lijkt maar de helft van het geheugen te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinglord

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Hallo,

Tijdens het rondneuzen in m'n AMD Catalyst Control Center kwam ik bij de Hardware-sectie iets vreemds tegen. Ik weet dat mijn videokaart 4GB RAM aan geheugen heeft in een Dual-GPU, maar het gedeelte in de onderstaande screenshot lijkt aan te duiden dat de helft is uitgeschakeld. Het bovenste gedeelte is de Primaire Adapter.

Videokaart.jpg

Ik heb even gekeken in het spel Rome 2: Total War, aangezien die bij de grafische instelling laat zien hoeveel geheugen je videokaart beschikbaar heeft, en daar staat maar 2035mb. Hier stond bij mijn weten eerst altijd 4096mb.

Ook heb ik een "Can you run it?" van System Requirements Lab gebruikt (met een willekeurig spel), en die geeft aan dat ik maar 2,1gb aan Dedicated Video Ram heb.

Ben ik nu zo in de war en is dit altijd al zo geweest, of klopt er hier echt iets niet?

Bij voorbaat dank,

Joost

Laatst bewerkt:
4GB is het totaal aan geheugen, echter heb je 2 videochips op de kaart zitten die dat moeten delen, dus elke chip heeft 2GB tot zijn beschikking ;) Niets aan de hand dus, want ze draaien in Crossfire.

Het roodomrande Uitgeschakelde adapter verwarde me nogal, want dat lijkt te zeggen dat het gewoon niet gebruikt wordt. Als er iets in de trend van Secundaire Adapter had gestaan, had dat veel minder verwarrend geweest.

Bedankt voor de reactie in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan