Club 3D HD4870 OC 512MB Artifacts / Overheating

Status
Niet open voor verdere reacties.

SirianvDelft

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Hallo,

Ik heb nu ongeveer een half jaar lang een Club 3D HD4870 OC 512MB in gebruik, en heb nog nooit problemen gehad. Nu is er alleen toch wat mis gegaan. De laatste tijd begin ik bij sommige games artifacts te krijgen, en word mijn MemIO van de kaart meer dan 90 Graden.

Het begon allemaal toen het weer wat heter weer werdt (2 weken geleden), en is nu toch echt een serieus probleem. Ik heb zelfs nog wat extra fans gekocht, maar dit bleek ook niet te helpen.

Mijn Airflow zou goed moeten zijn, en ook heb ik een redelijke PSU (550 Watt).
Het rare is alleen, ik zou uren Crysis kunnen spelen zonder enige problemen, maar Call of Juarez 2, Race Driver GRID, of FUEL zorgen al snel voor problemen.

Hier nog wat voorbeelden:
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2

Het probleem is dus: Is de kaart nu stuk? Zo ja zou ik hem RMA'en naar Azerty, alleen die zouden kosten in rekening brengen als zij het probleem niet kunnen vinden. Wat met de specifieke spellen nogal wat problemen kan opleveren. Zo niet, wat is dan het probleem!?

Systeem:
Moederboard: MSI P45 Neo-F
Geheugen: Corsair 1066 4GB (2GB x2)
Video kaart: Club 3D HD4870 OC (Factory OCed)
Processor: Intel Core 2 Duo E8400 (Niet OCed)
Draait op Windows Vista (32 Bit)

Alvast bedankt,

Sirian v Delft

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij?

Heb je de drivers al eens opnieuw geinstalleerd of zeker de laatste driver geinstalleerd, en heb je al eens met 3d mark getest?

Modag

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie,

Heb de drivers inderdaad al een aantal keer geinstalleerd, en ook de lagere versies geprobeerd. 3D mark nog niet geprobeerd, kan dit nu wel even doen.

Heb everest nu ook aan staan, en zie dat de temperaturen bij de videokaart als volgt zijn;
Shader = 60 Graden
MemIO = 64 Graden
DispIO = 54 Graden

En dit allemaal op idle.

Sirian

Hoi,

Op zich niet zo schrikbarend de temps. kijk een wat 3 dmark zegt.

Modag

Hoi,

Nee hoor gewoon alles even laten doen kan je met die gegevens even contact met azerty opnemen als die tenminste slecht zijn de test van 3 dmark.

Modag

Ik krijg een error bij 3D mark, nooit eerder gehad, ik heb niet de goede resolution. Komt door m'n widescreen monitor (1600x900). Hoe kan ik het anders testen? Ik gebruik nu 3D mark Vantage.

Edit: Probeer het nu met 3D Mark 06, dat zou wel moeten werken.

Sirian

Laatst bewerkt:
Zoals je al zei: artifacts.

Dat is 9 van de 10 keer gewoon een defecte kaart.
Ik zou gewoon je kaart terug sturen, nu hij nog mooi in de garantie valt.

Hoi,

Vreemd wat ik doe test meestal op 1280x1024 en daar zet ik ook mijn resolutie op probeer dat eens.
Hoi, Mukkel dat denk ik ook maar om het zeker te weten zou ik even testen
Modag

Tsja, mijn 3D score is 13264, dit is toch wel redelijk, maar het lost mijn probleem niet echt op. Zou het aan de spellen liggen?

Sirian

Hoi,

Dat is inderdaad redelijk maar ik lees dat je een redelijke voeding hebt maar van welk merk als ik vragen mag.

Modag

Hoi,

Je brengt mij nu aan het twijfelen lees hier eens.
zou ook je voeding kunnen zijn kan voor hele rare problemen zorgen z'n voeding
Modag

M'n voeding zou kunnen zorgen voor artifacts en soort? Anders haal ik morgen gewoon een nieuwe.

Sirian

Hoi,

Je leest het zelf in de link ze zouden het niet mogen verkopen of iemand hem kopen heb je in ieder geval dat uitgesloten en een goede voeding is nooit weg.

Modag

Ok, maar dan is het nog steeds vreemd hoe ik Arma 2 voor 1/2 uur kan spelen zonder enig probleem, en Race Driver GRID nog geen half uur... ? Weet U misschien hoe dit komt? Mijn GFX kaart fan staat altijd op 100%, dus het zou in stroom geen verschil moeten leveren?

Sirian

Het zou mij ook niks verbazen als het aan je voeding ligt.
Vraag me af of je een 4870 oc wel wil hebben op een q-tec....

Kan je niet ergens een goede voeding lenen/proberen?

Hoi,

Ja maar als bv, je kaart veel stroom vraagt en niet krijgt of genoeg zoals in dit geval kan ik bedenken dat hij raar gaat doen warm worden etc.

Modag

Ik heb jammergenoeg geen voeding liggen die ik nog even zou kunnen proberen, maar ik ga morgen meteen een nieuwe halen. Als ik geweten had dat ik een bom in mijn PC had geinstalleerd had ik deze voeding zeker nooit gekocht.

Sirian

Hoi,

Verstandig, je kan van de zelfde link een goed merk kiezen.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan