Club 3D Radeon 9250

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytzek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Hallo,

Ik heb een Compac deskpro EN met een onboard videocard van 32 MB.
Sommige spelletjes doen het hier niet goed op en daarom heb ik er een betere videocard voor met PCI bus bij gekocht, een Club 3D 9250 (128MB).

Dit werkt echter (nog) niet goed. De card past wel en ik kan ook opstarten.
Alleen als ik de driver heb geinstalleerd dan start de PC niet meer goed op, ik kom in een dos scherm waarbij ik alleen verder kan opstarten via de optie "laatste instellingen die goed werkten", ik moet vervolgens alle beeldscherminstellingen opnieuw instellen (resolutie e.d.) voordat ik weer kan spelen. De instellingen worden niet bewaard want na afsluiten en opstarten kom ik weer in het zwarte scherm...

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik er nog aan kan doen? Ik heb al de nieuwste driver van de Club 3D site geprobeerd maar dat levert geen verbetereing op...

Alvast bedankt voor alle suggesties

Sytze

Hallo !

Heb je in het BIOS de nodige veranderingen doorgevoerd ?

Bijv. de on-board kaart uitgeschakeld en ingesteld dat PCI nu gezocht wordt om op te starten ?

Greetz,

Harry.

He Harry,
Dan voor de quick respons!

Nee, niets in de BIOS veranderd... In de handleiding staat hier ook niets over??
Wat zou ik moeten veranderen dan? Ken je het probleem?
Het systeem lijkt de kaart wel te herkennen alleen start het dus niet goed op...
Jij zegt dus, on-board card uitschakelen... Hoe doe ik dat?
Thanks
Sytze

Hoi !

Tja, ik heb hier geen Compaq Deskpro meer staan om je de exacte plaats in het BIOS te noemen.

Meestal staat er iets van: "Onboard VGA enabled/disabled" o.i.d.

Er staan hiet nog wel twee oudere Compaq's waar een grafische PCI-kaart is ingezet, maar ik ga die vanavond niet meer aansluiten.

Morgen wil ik met alle plezier even nakijken hoe ik de instellingen daar heb staan.

Succes,

Harry.

Hoi Henk,

Ik heb nu geprobeerd de onboard videokaart uit te schakelen in het biosmenu 'advanced/PCIDevices/VGA controller'. Het levert echter geen verbetering of verandering op.

Nog steeds verschijnt een zwart scherm met 'windows kan niet goed worden gestard...', vervolgens ga ik naar de optie 'laatst bekende juiste configuratie'...

Overigens zie ik bij 'apparaatbeer' de juiste driver/kaart wel staan (Radeon 9250) en bij eigenschappen staat zelfs 'functioneert correct'...

Nou ja, wat voor instellingen zou ik nog meer aan kunnen denken? Wat voor kaart had jij trouwens in die Deskpro gestoken?

Lastig allemaal maar wel fijn dat jij er iets meer van weet.

Met groet,
Sytze

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan