Club Radeon HD6870 wordt niet herkent

• Onderwerp starter Onderwerp starter skb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

skb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2010
Hallo,

Voor mijn verjaardag heb ik een Radeon HD6870 eyefinity gekregen. Ik heb mijn voeding vervangen voor een MS-Tech 950W ATX, zodat ik voldoende vermogen en 2X 6pin PCI aansluitingen heb voor mijn nieuwe kaart.
Het geheel heb ik op mijn mobo H55+ van Biostar aangesloten, maar het scherm blijft donker. De koelvin van de kaart draait wel.

Mijn onboard GPU werkt alleen nog maar wanneer ik de 2 voedingaansluitingen van mijn videokaart af haal (hoefde hem niet uit het slot te halen). Ik heb de Bios geupdate en een ander PCI-slot geprobeerd, wat helaas niet heeft gewerkt.

Heb de volgende Bios instellingen uitgeprobeerd zonder resultaat (nadat ik de kaartvoeding heb aangesloten en een restart heb gegeven):
-Onboard VGA: disabled en enabled
-Initiate graphic adapter: PEG/PCI, PEG/IGD, PCI/PEG, PCI/IGD en IGD

Ook krijg ik nu een medling in W7 (64) "geen verbinding met een Windows service maken".

Wie heeft er een idee, zodat mijn verjaardagscadeau slaagt?

Groet, David

Laatst bewerkt:
Hmmmmm.... De voeding die je hebt gekocht is niet de beste kwaliteit zeg ik je nu al.
Probeer andere voeding te lenen en kijken of hij daarmee opstart

Omdat ik geen voeding kan lenen zonder 150km te rijden heb ik beide voedingen aangesloten: oude op mij mobo en HD en de nieuwere op mijn kaart.
De enige verbetering is dat hij nu beeld geeft via mijn onboard GPU, terwijl er spanning op mijn kaart staat via de 2x6pin aansluitingen. Deed hij voorheen niet...
Is dit een argument om een betere voeding te kopen?

Goedemorgen,

Waarom een 950 watt voeding als je met een a-merk 600 watt al meer als genoeg hebt;) mogelijkheid om de videokaart in een andere pc te proberen en anders even naar de winkel en die de kaart laten laten testen .

Ps maar wat je nu probeert lukt zeker niet volgens mij twee voedingen op 1 pc maar kan het mis hebben maar denk het niet

Laatst bewerkt:
Hallo Modag,

Had deze voeding gekocht omdat mijn oude 750W geen 2x6pin aanslutingen had. Deze nieuwere wel, en meer vermogen leek mij niet verkeerd.
Heb geen mogelijkheid om hem in een compatible pc te stoppen. Kan vragen aan de winkel (gistron) waar ik voeding gekocht heb om de kaart te testen en als deze het doet meteen een andere voeding kopen. De kaart is volgens mij online gekocht door mijn zwager.

Welke voeding adviseer jij?

Hoi,

Je kan toch verloopjes krijgen van 5,25 naar 6 pins kan je eventueel de oude voeding nog proberen.
och een verkeerd is het niet een zwaardere voeding alleen scheelt stroomkosten voor iets wat niet gebruikt wordt
Je hebt trouwens ook de 4 pollige stekker op moederbord aangesloten wordt wel eens vergeten.

En ik zou als bovenstaande niet wil een crossair overwegen die zijn op het ogenblik betaalbaar en goed

Laatst bewerkt:
Bedankt mensen!

Betere voeding aangeschaft, terwijl verkoper kritisch is (a.s. maandag was, want dan ga ik de vorige terugbrengen) over deze oplossing.
Heb de Coolmaster Silent Pro 720W aangeschaft en mijn kaart werkt prima!
Systeem herstel heeft eerder genoemde melding "geen verbinding met een Windows service maken" doen verdwijnen.

Groet David

Hoi,

Zo zie je maar een goed merk voeding en alles werkt weer fijn om te lezen:thumb:

Met Modag eens, blij dat we jouw hebben kunnen helpen.

zo zie je altijd maar weer, investeren loont!
liever een dure goede voeding, dan een Goedkope flut voeding die er meteen uitligt
ik zeg altijd, nooit besparen op de belangrijkste onderdelen van de pc. zo is het helemaal geen slecht idee
om een voeding te kopen van 1Kw voor je pc, zo gaat hij heel lang mee, en een voeding presteert het beste op 60% lading

Ik zie dat de vraag al op opgelost staat :thumb:

AsusUser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan