Deze kaart koop je echt niet voor de looks, maar als je naar het prijskaartje van (opt moment van schrijven) 173 euro kijkt (excl. verzendkosten) dan weet je weer waarvoor je hem hebt aangeschaft. Dat is hoe ik over deze kaart denk.
De stockcooler oogt op het eerste gezicht niet bijzonder mooi ofzo, maar ik heb dus echt geweldige temperatuurresultaten. Met een AuroCool Engine II hou ik mijn kaart idle onder de 42 graden Celcius, en stressed komt hij niet boven de 52 graden Celcius! Op zich dus, een goede combinatie van cooler en airflow. Ik heb toch een Thermaltake DuOrb aangeschaft omdat ik van plan was deze kaart even op gruwelijke clockfrequenties te laten draaien, maar dit valt achteraf tot nog toe vies tegen.
Ik heb hem nu dus nog met de stock cooler, en ik draai hem nu op:
Core: 675 MHz
Memory: 1000MHz (2000MHz effectief)
Shaders: 1674
Dit bij elkaar genomen komt neer op een gemiddelde overclock van een 12% ten opzichte van de standaard clockfrequenties (respectievelijk 600, 900(1800) en 1500).
Echter, wanneer ik mijn kaart richting de 720 MHz op de core clock, en de shaders meeneem naar de 1780-1800 toe houdtie er mee op. De 3dMark06 heb ik 4x moeten runnen voordat hij een keer NIET vastliep, en dan tijdens Call of Duty 4 niet te vergeten dat hij ineens gewoon vastvroor. De temperaturen zijn dan als ik kijk, rond de 50 graden (net eronder), maar ik weet mijn god niet waarom ik hem dan niet hoger geclocked krijg.
Heeft iemand een idee waarom ik mijn kaart niet hoger kan clocken, ik heb namelijk velen met resultaten zien komen (zowel in reviews als vrienden van me) met clocksnelheden van 740(core), 2100(memory effectief) en 1825(shaders). Heeft iemand het antwoord op mijn vraag, wat hier de bottleneck vormt voor mijn overclockfantasieen?
Mvg
p.s. Systeemspecs
Intel Core2Duo E6750 (standaard, @ 2,7GHz)
MSI P6N SLI V2 (n650i)
KingstonHyperX PC6400 (3-3-3-10 800MHz, loopt echter op moment van schrijven op 5-5-5-15)
Xilence 700 Watt
Club 3d 8800GT 512mb