• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Clubbestand adhv userforms

Status
Niet open voor verdere reacties.

onwetendheid

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2010
Hallo forumvrienden,

Ik had graag onze clubgegevens in een excelbestand gezet adhv userforms en marco's.
Ik heb nml dit gezien bij een andere club en dat werkte en zag er schitterend uit.
Met behulp van een boek " handig in excel " heb ik de userforms al aangemaakt en de een deel van de knoppen als gedefinieerd. De bedoeling van dit is dat wanneer het progje opstart er op het scherm automatisch het " OpeningsForm " te zien is en vandaar uit de keuze kan gemaakt worden uit 6 buttons. 1: Opzoeken / 2: Invoeren van nieuwe leden / 3: Bewerken van leden / 4: Verwijderen van Leden / 5 : Printen van gegevens / 6: Stoppen en het bestand opslaan.

Knop 1 is het de bedoeling dat er een lid kan worden opgezocht adhv verschillende mogelijkheden. verduidelijking : Men zou zowel op naam als op voornaam als op het even welke data die kan worden ingevoerd in dat userform en met joker tekens * een lid dienen te kunnen zoeken. Vb naam Jans* Voornaam Pie* categorie SL Adres mooi straat* en dan zouden de gegevens van dhr. Jansens Pieter die woont in mooi straatje 25 op een scherm tevoorschijnen dienen te komen.

Misschien dat we al bij deze beschrijving kunnen beginnen ( wordt hier anders nogal een epistel :o:o:o) Is dit mogelijk en hoe gebeurt dit. Misschien eventueel wat uitleg bij de programmacode zodat ik er kan uit leren en eventueel zelf kan verder bouwen) Smart hé !!!:p

Alvast mijn dank voor de hulp, en voor de mensen die eventueel zouden meehelpen zal ik een briefje schrijven naar de kerstman voor een mooi geschenkje te brengen :):):)

Het bestand in bijlage is zonder Macro's ( weigerde deze up te loaden) :(

Grts
Nog steeds in onwetendheid
Marc

Bijlagen

Pak je bestand met macro's en userforms in met Winzip of Winrar want nu hebben we er niet veel aan.

Pak je bestand met macro's en userforms in met Winzip of Winrar want nu hebben we er niet veel aan.

Beste Rudy

In bijlage dan het gezipte bestandje. hopelijk hebben jullie er nu wel wat aan.
toch al bedankt voor deze raad

grts
Onwetendheid
Marc

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Rudy

In bijlage dan het gezipte bestandje. hopelijk hebben jullie er nu wel wat aan.
toch al bedankt voor deze raad

grts
Onwetendheid
Marc

Niemand die even een handje wil helpen bij dit vraagje??? :(:(

Ik zou jullie heel dankbaar zijn en de club ook.

Grts
Marc

Waarom de gegevens op 2 verschillende tabbladen ? Het is nochtans beter alle informatie op 1 blad te plaatsen, dit vergemakkelijkt het opzoeken, wijzigen, verwijderen van leden. Ook vermijd je synchronisatie van beide lijsten want nummers moeten steeds overeenkomen om fouten te vermijden.
Waarom ook niet 1 userform waarin je de gegevens ophaalt of nieuwe gegevens invoert ipv 3 of 4 verschillende userforms ?

Waarom de gegevens op 2 verschillende tabbladen ? Het is nochtans beter alle informatie op 1 blad te plaatsen, dit vergemakkelijkt het opzoeken, wijzigen, verwijderen van leden. Ook vermijd je synchronisatie van beide lijsten want nummers moeten steeds overeenkomen om fouten te vermijden.
Waarom ook niet 1 userform waarin je de gegevens ophaalt of nieuwe gegevens invoert ipv 3 of 4 verschillende userforms ?

Beste Rudy,

De 2 bladen zijn als volgt te verklaren.
Bij het 1ste tabblad zal u zien dat er een andere indeling is om te printen daar staan reeds de fam. dhr & mevr. al bij elkaar en worden de namen gescheiden adhv een koppelteken.

Bij het 2de tabblad zijn er bijkomende gegevens. ik weet dat het op deze mannier nogal omslachtig is tenzij u denkt dat er door alles op één tabblad te plaatsen alles kan worden opgezocht ( zoals wanneer er als aanspreektitel Dhr.&Mevr. of Fam. ... kan worden toegevoegd/opgezocht....)

Alvast bedankt voor het antwoord.

Grts
Marc

Beste Rudy,

De 2 bladen zijn als volgt te verklaren.
Bij het 1ste tabblad zal u zien dat er een andere indeling is om te printen daar staan reeds de fam. dhr & mevr. al bij elkaar en worden de namen gescheiden adhv een koppelteken.

Bij het 2de tabblad zijn er bijkomende gegevens. ik weet dat het op deze mannier nogal omslachtig is tenzij u denkt dat er door alles op één tabblad te plaatsen alles kan worden opgezocht ( zoals wanneer er als aanspreektitel Dhr.&Mevr. of Fam. ... kan worden toegevoegd/opgezocht....)

Alvast bedankt voor het antwoord.

Grts
Marc

Hallo Jongens,

Ik weet dat het vervelend wordt maar ik voor jullie is deze hulp, wat 15min en voor mij een huzarestukje ....

Ik had graag ons nieuw jaar begonnen met dit bestandje en vandaar nogmaals deze vraag of er iemand hier graag een handje zou willen aan meewerken denken...

Mijn gemeende dank bijvoorbaat

Grts
Marc

Hallo,

Om een voorbeeldje te laten zien hoe je gegevens invoert, wijzigt of verwijdert.

Met vr gr
Jack

Bijlagen

Hallo,

Om een voorbeeldje te laten zien hoe je gegevens invoert, wijzigt of verwijdert.

Met vr gr
Jack

Hallo Jack

Alvast bedankt. Ik ga eens zien hoe alles in elkaar zit en mocht ik nog vragen hebben dan weet ik je hier zeker wel te vinden :o:).

Alvast bedankt

Mvg
Marc

Begin echter eerst met alles op 1 tabblad te zetten. Pas dan je userform om nieuwe leden in te brengen aan in dezelfde volgorde als de gegevens in je kolommen. Zorg er ook voor dat de namen v/d textboxen dezefde volgorde gebruiken als je gegevens bv Kolom A >> Textbox1, kolom B >> Textbox2, enz.... Dit lijkt nu veel werk maar in de latere fase van je codes schrijven voor nieuwe leden invoeren, opzoeken/bewerken van bestaande leden gaat dit je nog veel plezier (en voordeel) opleveren nl dat je het wegschrijven van gegevens met lussen kan oplossen.

Begin echter eerst met alles op 1 tabblad te zetten. Pas dan je userform om nieuwe leden in te brengen aan in dezelfde volgorde als de gegevens in je kolommen. Zorg er ook voor dat de namen v/d textboxen dezefde volgorde gebruiken als je gegevens bv Kolom A >> Textbox1, kolom B >> Textbox2, enz.... Dit lijkt nu veel werk maar in de latere fase van je codes schrijven voor nieuwe leden invoeren, opzoeken/bewerken van bestaande leden gaat dit je nog veel plezier (en voordeel) opleveren nl dat je het wegschrijven van gegevens met lussen kan oplossen.

Beste Rudi,

Ik wil alles wel op 1tabblad zetten maar zoals reeds gezegd is dit mijn inziens ( en ook naar mijn bescheiden kennis) zo goed als onmogelijk. Het is namelijk zo dat er bij het afdrukken verschillende leden op het zelfde adres wonen en die hoeven dan ook maar 1 schrijven te ontvangen. nml. Fam.... of Dhr&Mevr..... of Jh&mej....Tenzij u denkt dat dit perfect mogelijk uit te filteren is dan ga ik alles direkt in 1 tabblad plaatsen.

Alvast bedankt
Mvg
Marc

Bekijk dan eens Uitgebreid (of Advanced ) Filter. Hiermee kan je toch de unieke records eruit filteren, tijdelijk op een nieuw tabblad plaatsen, Afdrukken en tabblad terug verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan