CM TX3, CPU 45 graden....

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo6

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Hi,

Ik heb een nieuwe CPU cooler gekocht, een Cooler Master TX3, dit op een E8400.

In mijn PC zitten 3 120mm fans. Maar nogsteeds is mijn CPU 45 graden, soms tegen de 50 graden aan..

Ook heb ik Artic Silver gebruikt als koelpasta..

Hoe kan hij nou nogsteeds rond de 45-50 graden zijn?

Groet,

Alex

Hoi,

De drie 12 cm fan's goed geplaatst voor in blazen en achter uit blazen

Modag

Ik heb een NZXT Apollo case.

1 fan die blaast in de case, dan heb ik er nog 1 aan de zijkant die blaast ook en aan de achterkant, die zuigt. Maar 45-50 graden is toch veel te hoog voor zo'n koeler..

Ik heb ook Q-Fan aangezet in bios, performance mode, zelfde temps.. :(

Hoi,

Moet goed zijn, teveel koel pasta kan ook nadelig werken denk gewoon even met je mee hoor een druppeltje is genoeg.
Modag

Ja, er zit een heel klein laagje op.. niet teveel. Moet goed zijn.

Hoi,

Nu is het vrij warm weer hoor zou er mee kunnen te maken hebben, mijn I7 920 is nu ook 42 graden wat mij ook een beetje hoog lijkt maar ik wachten even met klagen tot dat het afgekoeld is.

Modag

een vriend van mij heeft een Zalman 7500 LED cooler, en die heeft een QuadQore op 30 graden draaien.

Hoi,

Ja dat kan ik heb hier ook nog een Q9550 draaien en die komt ook niet veel hoger als dertig graden.Je zou jouw processor eens bij hem kunnen proberen misschien dat je dan al wat wijzer wordt tenminste als hij een intel quad core heeft op een 775 moederbord.

Modag

Hij heeft een AMD processor. Is er niet iets in de bios wat ik moet instellen?

Hoi,

Jammer , je zou je ventilator altijd hard kunnen laten draaien maar dat maakt weer herrie.

Modag

Draait de 8400 op stock? Of is ie zoals velen overgeklokt?

Herrie maakt mij niet veel uit, hoe kan ik hem sneller laten draaien? Volgens mij draait hij namelijk al op volle toeren.

Hoi,

Dan houden mijn ideeën op maar zoals zwallav al vroeg is hij over geklockt?

Modag

Hij draait nog standaard. De bedoeling is om hem te overklokken, maar dat lijkt mij niet goed met deze temp :P

Ik probeer zo is wat meer koelpasta erop te smeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan