cmaudio.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rprins

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
Een aantal maanden geleden is het volgende forum geopend:
http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-279564.html

Ik heb precies hetzelfde probleem. Nou ben ik ook niet de handigste ermee. Maar de link vanaf de site werkt niet meer helaas....

http://www.pcchips.com.tw/PCCWeb/Do...er&DetailDesc=M789CG(V3.0A)&MenuID=35&LanID=0

Dat was de link helaas werkt hij niet meer. Ik kan me niet wijs worden welke ik nu moet downloaden vanaf deze site.
Kan iemand bij misschien even helpen?

Mvg
Ronald

Ps: vreemd verschijnsel is dat wanneer ik mij pc direct opnieuw opstart hij het niet doet. Maar wanneer ik anderhalf uur wacht en hem opstart is er geen probleem anders dan de gegeven foutmeldingen van windows

De link voor het downloaden (ook wel de oplossing van mijn probleem) werkt niet meer. En nou kan ik het te downloaden bestand op de site niet vinden, omdat ik niet weet wat ik precies moet downloaden.

Gr

Je pc start regelmatig opnieuw op met in de foutmelding cmaudio.sys?
Heb je hier al gekeken? In dat andere topic wordt namelijk geadviseerd om de laatste cdmedia drivers te installeren.

Wat jij aangeeft verder zijn drivers van PCChips moederbord die je niet kunt vinden. Ook aangegeven in dat andere topic, maar de vraag is wel of jij datzelfde moederbord ook hebt.

Dank u voor uw reactie. Ik heb de drivers van C-media. De link werkt even niet omdat de site er denk ik even uit ligt. Verder heb ik al de laatste drivers geinstalleerd.

En ik heb niet inderdaad niet hetzelfde moederbord. Is het mogelijk dan op de site van de maker van het moederbord voor een oplossing te zoeken?
De geluidskaart zit namelijk niet standaard op het moederboard, maar ik heb de geluidskaart erbij gekocht en hem in mijn computer geplugt.

In dat geval kan de situatie verschillend zijn van wat je eerder aangeeft in je eerste post.
Om wat voor foutmelding gaat het precies? En wat voor merk en type geluidskaart heb je? (al hoeft de geluidskaart in dit geval niet de oorzaak te zijn)

Het verschijnsel zoals de mevrouw in dat forum beschreef komt precies overeen met die van mij. Nou heb ik een ander moederbord, en heb de foutmelding qua cijfer (dit bedoel ik: *** stop: oxoooooo8E (OXC000001D, OXFA2C7C2C, OXOOOOOOOO)
*** cmuda.sys - adress F9B54EED base at F9 AB6000, DATESTAMP 43a105d7)

nog niet nagekeken. Maar het waren precies dezelfde meldingen die ik kreeg van windows.

Ik zal het automatisch restarten op mijn pc uit zetten. Zodat ik de foutmelding kan noteren.

Windowns heeft meerder malen aangegeven te bekomen zijn van een erstige systeem fout en geeft aan dat dit door de geluidskaart geluidskaart komt. En geloof ik ook zelfs dat het door die C-media kaart komt.

Laatst bewerkt:
Als het om bovenstaande melding gaat, heeft het inderdaad veel van een probleem met een cmedia driver.
Probeer erachter te komen wat voor merk en type geluidskaart je hebt, en download daarna de laatste versie van je driver bij de website van de fabrikant.

Jou zou ook bovenstaande (cmedia site) link kunnen proberen, maar ik zou eerst gaan voor de site van de maker van de kaart.

Nou ik heb ff gewacht en het heeft (helaas) weer plaatsgevonden en heb de code kunnen noteren.

Technical information:

*** STOP: 0X00000050 (0xE14E6000, 0x000000Q1, 0x80592DB8, 0x00000001)

Ik weet niet wat je verder nog ondernomen hebt, maar misschien heb je hier nog iets aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan