Cmd.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harryman

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Vraag van een collega:

Als collega de computer opstart opent zich een soort van Dos-scherm, en geeft de pc aan dat hij CMD.EXE wil laden. Vervolgens wordt er een internetpagina geopend die niet als startpagina is ingesteld.
Het CMD.EXE bestand bevindt zich in de de map Windows/System32. Wat is dit voor een soort bestand, kan het verwijderd worden om de pc weer normaal te laten functioneren? Of is er meer mis. Collega draait onder Windows XP.

Harryman

Niet echt een antwoord op jouw vraag.

Geplaatst door Harryman
Vraag van een collega:

Als collega de computer opstart opent zich een soort van Dos-scherm, en geeft de pc aan dat hij CMD.EXE wil laden.
Zoals je het beschrijft, is het bestand cmd.exe blijkbaar niet op je pc aanwezig.
Geplaatst door Harryman

Vervolgens wordt er een internetpagina geopend die niet als startpagina is ingesteld.
Het CMD.EXE bestand bevindt zich in de de map Windows/System32. Wat is dit voor een soort bestand, kan het verwijderd worden om de pc weer normaal te laten functioneren?
Juist niet. Lees hierboven.
En het bestand cmd.exe is ervoor bedoeld om zowel in- als externe dos-commandos's te kunnen uitvoeren in een dos-scherm en/of via Start/Uitvoeren. Het gaat hier dus om een vrij belangrijk bestand, zelfs als je dat bestand gaat renamen wordt er een nieuwe aangemaakt, zo belangrijk is dat bestand.
Geplaatst door Harryman

Of is er meer mis. Collega draait onder Windows XP.

Harryman
Of er is bijvoorbeeld geprobeerd een programma te runnen dat onder dos moet gaan werken.

Je zou dat dan via msconfig moeten achterhalen of er bepaalde programma's die onder dos weken worden opgestart.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Denk dat er wat met de file aan de hand is.
Is eral gescant op adware en spyware en ook op viressen, doe dat eerst.
Hier wordt beschreven wat cmd.exe is.
http://www.iamnotageek.com/a/cmd.exe.php
Als het is besmet de file verwijderen,en doe dan het onderstaande.
Start/Uitvoeren intikken: sfc -scannow. Ontbrekende (systeem)bestanden worden dan vanaf je XP-cdrom teruggezet,de cd wel al in de drive doen.

Beste DENNIS90,

een klein vraagje, heb je toevallig in het mapje sPERM dit bestand staan >>>>SecureNetbios het is een .exe

Bevindt zich hier:
Deze Computer\C:\WINDOWS\system32\sPERM

M'n Norton ANTIvirus 2005 geeft opeens uit het niets aan dat het om een Virus (Trojan Horse) om specifiek te zijn gaat.

Googlen geeft bijna niks vrij over de naam SecureNetbios

dus zou ik het gewoon kunnen verwijderen.

m'n dank is groot.

Nu zie ik ook dat er andere HeLpMij Collega's nog wakker zijn,,,,

M'n Dank zou groot zijn, als jullie wat enig Informatie zouden kunnnen geven,

Bedankt:thumb:

Wat heeft dat met CMD.EXE te maken??
denk dat je een nieuw topic zult moeten maken.

Geplaatst door SickWithIt
Beste DENNIS90,

een klein vraagje, heb je toevallig in het mapje sPERM dit bestand staan >>>>SecureNetbios het is een .exe

Bevindt zich hier:
Deze Computer\C:\WINDOWS\system32\sPERM

M'n Norton ANTIvirus 2005 geeft opeens uit het niets aan dat het om een Virus (Trojan Horse) om specifiek te zijn gaat.

Googlen geeft bijna niks vrij over de naam SecureNetbios

dus zou ik het gewoon kunnen verwijderen.

m'n dank is groot.
Beste @SickWithIt,

Ik was even weg was, vandaar pas nu mijn antwoord.
Het bestand wat je opnoemde bestaat in de hierboven genoemde directory op mijn pc niet. Je kunt hem van mijn part dat bestand gewoon verwijderen, maar loopt toch voor de zekerheid nog even na voordat je dat doet.

Dennis.

Beste DENNIS90 & BANDIT123,

jullie hebben helemaal gelijk, m'n excuses daarvoor:(

Ikzelf bekeek ook een aantal topics, om onze Helpmij Collega's van dienst te kunnen zijn,

Toevallig op het onderwerp Cmd.exe had net iemand gereageerd, en die iemand was DENNIS90,

dus ik wilde even snel iets vragen desbetreffend over m'n kleine probleempje, omdat iemand nog toevallig wakker was,,,,

maar jullie hebben allebei gelijk,
sorry,,,,,,,..........:o

in iedergeval bedankt....:thumb:

Beste @SickWithIt,

Aan de andere kant begrijp ik dat ook hoor, dit forum(volgens mij) is wat dat betreft nog heel schappelijk. Je hebt bovendien heel netjes je excuses aangeboden.

Groetjes,

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan