cmd.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

canyoufeelit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Beste mensen, ik denk dat ik dus inderdaad hulp nodig heb.
Ik zit namelijk met het volgende probleem:

1: cmd.exe doet het niet, wat ik ook wil opstarten, of installeren, hij zegt steeds dat cmd.exe niet klopt. Hoevaak ik ook m'n schijf formateer, het probleem blijft
2. Ik krijg om de ongeveer 10 minuten een chinese pop-up, ook dit blijft aanwezig na steeds te formateren, en windows opnieuw instaleren.

Hoe krijg ik dit weg? en mijn pc weer werkend? lijkt mij een heel apart virus, zo niet, dan spijt het me dat ik het in deze sub-categorie heb neergezet.

hoop dat jullie me kunnen helpen,
Gegroet!

wat je het beste kan doen is op een andere computer de cmd.exe copyeren en in je system32 te plakken en dan vervangen.

dit lijkt mij geen virus maar meer een fout melding (correct me if i am wrong)

update: via dat "uitvoeren" werkt hij wel.
maar kan nog steeds niets installeren en dergelijke

C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
De NTVDM-CPU heeft een ongeldige instructie aangetroffen.
CS:06cb IP:0138 OP:63 00 72 00 69 Kies sluiten om de toepassing te sluiten.

dat is de melding die ik krijg, hoeaak ik ook de pc opnieuw instaleer, of formatteer..
ook heb ik een cmd.exe vervangen door die van een ander systeem hier in huis, het probleem blijft. ook die verschikkelijke pop-ups

Laatst bewerkt:
als je egt alles wil doen om dit er aftekrijgen en je je bestand op een andere partitie heb staan is denk het beste om al het belangrijke op een datastik te zetten en alle partieties te formateren en dan windows er opnieuw op te zetten

Het lijkt in de Boot Master Record te zitten.

Patitioneer de PC eens opnieuw en zet hem daarna een poosje uit. Daarna opnieuw booten en formatteren en installeren.

heel dom van me waarschijnlijk, maar hoe doe ik dat? ik snap veel van computers in bepaalde opzichten, maar dit niet haha. maar zou fijn zijn als het werkt ja!

Dat is een lang verhaal en velen zijn mij zo'n verhaal al voor geweest.
Print dit even allemaal uit en bestuur het even en ga er gewoon aan beginnen.
http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP.html
Als er belangrijke gegevens op staan zou ik die eerst wel even veilig stellen ( back - uppen ) omdat je daarna alle gegevens kwijt bent.

heel dom van me waarschijnlijk, maar hoe doe ik dat? ik snap veel van computers in bepaalde opzichten, maar dit niet haha. maar zou fijn zijn als het werkt ja!

Goede Link van Loonytune ...pag #8
Maar als je niet alles van Computers snapt( wie wel.?) voer dit progamma dan Alleen uit onder Goede Begleiding..

Want zoals Loonytune zelf al zegt: Ik kan wat Over het Hoofd gezien hebben..!
onder Hoofdstuk--> Tot slot rest mij dit nog te zeggen...( onder aan de pagina ) en Waar blijf je dan als Leek.?

Supernova<:shocked:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan