CMD met snelkoppelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinJM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hallo,

Ik heb een soort opdrachtpropmt gemaakt waarin er de mogelijkheid is om 'snelkoppelingen' toe te voegen. Zo kan je dan bijvoorbeeld pingen naar 'www.google.nl' als je alleen 'p' intypt. Normale opdrachten zouden nog wel moeten werken.
Om de snelkoppelingen te veranderen of er een of meerdere toe te voegen open je CMD-toolbox.exe, de 'Edit'-knop werkt (nog) niet, maar als je op 'Add' drukt en dan een al eerder gebruikte snelkoppeling invult, dan wordt die overgeschreven.

Als jullie verbeteringen, tips of andere opmerkingen hebben: Ik sta er altijd voor open!

Hij is hier te downloaden: Bekijk bijlage CMD 1.3.zip

Laatst bewerkt:
Op zich wel goed, alleen ik prefereer toch CMD. :P

Ik heb alleen aan te merken dat je misschien bij de CMD-Toolbox een minimumsize kunt instellen. Ook zou je meerdere commando's standaard kunnen meeleveren, twee is een beetje weinig, niet? ;)

Bedankt voor je reactie!:thumb:

Een minimumsize instellen is inderdaad wel een goed idee, ga ik gelijk doen!
Meer commando's meeleveren kan wel, maar dan moet ik wel weten welke veel gebruikt worden.... En de commando's die je in 'echte' CMD kan uitvoeren, kunnen hierin ook uitgevoerd worden.
Eigenlijk is het ook alleen maar dat je commando's die je veel gebruikt, makkelijker kan gebruiken door ze te vervangen door een korter, sneller commando.

Bedankt, MartinJM

Oh ja, en als ik de functie 'color' (dus bijvoorbeeld 'color 0a') gebruik dan crasht het programma... :eek:

Ja, er zitten nog een paar bugs in, maar die ben ik nu aan het oplossen....

*EDIT*

"cd" werkt ook (nog) niet...

Versie 1.1!

Wat is er nieuw aan versie 1.1:
  • "cd" werkt nu wel
  • "color" ook
  • je kan programma's openen die in de map staan waarin het programma zich op dat moment bevind (gebruik "cd" om te veranderen)
  • De toolbox heeft een minimumsize gekregen
  • Er is 1 standaard optie bijgekomen!:D

Als er nog meer dingen zijn die jullie zouden willen zien, of als er nog meer bugs in zitten, post dat dan, dan kan ik ernaar kijken!:thumb:

Download: Bekijk bijlage CMD 1.3.zip
Ook in de eerste post is het aangepast.

Laatst bewerkt:
Als je veranderd van schijf via 'D:' om naar de D-Schijf te gaan crasht het programma ook.

Hallo,

Alweer een nieuwe versie! Versie 1.2!

Wat er nieuw is aan versie 1.2:
  • "cd" is uitgebreider geworden
  • fouten worden afgevangen, en er is de mogelijkheid om de fouten makkelijk op te sturen

Ik weet het, het is weinig, maar nu worden de fouten in ieder geval afgevangen... Ook "cd" is nu makkelijker te gebruiken.

@MatthiWare:
Ik hoop dat dat nu ook opgelost is...

Bedankt voor het testen!

*EDIT*
Het bestand "settings.ini" moet in dezelfde map staan als beide programmaatjes... Anders komt er een error...

Laatst bewerkt:
Ik heb het gelijk opgelost! Bedankt!:thumb:

Versie 1.3!

Nieuw: Bug met spaties in de 'snelkoppelingen' opgelost!

Iedereen bedankt voor het testen!:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan