CMD regel wegschrijven naar ander test.cmd bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

allemanie

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
Hallo,

Ik probeer een script te maken, waar mee je weer gemakkelijk een ander script kan maken.
echter loop ik tegen een probleem aan namelijk het volgende:
ik wil een regel weg schrijven naar een ander bestand normaal gesproken op de volgende manier:

echo :begin >> batch.cmd

Dan komt :begin in batch.cmd te staan..

Echter heb ik nu de volgende regel die ik weg wil schrijven:
echo ver | find "2003" > nul

Ik zou denken gebruik simpel weg
echo ver | find "2003" > nul >>batch.cmd

echter gaat dit dus niet werken..
ik heb al verschillende manier geprobeert zoals
"echo ver | find "2003" > nul" >>batch.cmd
echter komt er dan in batch.cmd
"echo ver | find "2003" > nul"

te staan waar door de regel/script niet herkent word in het cmd bestand..

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, want ik kan er niet veel over vinden op google.. en ben hier een beetje hopenloos over geworden. :p

Alvast bedankt,

Heb je het ook eens met aanhalings tekensgeprobeerd? ECHO "ver | find "Windows" >nul" >>C:\txt.txt Dit werkte bij mij prima namelijk. Het is trouwens niet mogelijk om via dat commando de versie te achterhalen, het enige wat je met het commando "ver" te zien krijgt is bij Windows 7: Microsoft Windows [versie 6.1.7601] En bij Windows 2003 is het Microsoft Windows [Version 5.2.3790] En dat laatste nummer is ook nog afhankelijk van het ServicePack welke geïnstalleerd is. Je zult dus die nummers moeten gebruiken.

Als je dat doet wat jij zegt komt er het volgende in het batch bestand te staan, waar je het naar toe schrijft. :P

"ver | find "Windows" >nul"

Echter moet ik dit wel hebben maar dan zonder de " aan het begin en het eind, anders word het niet gezien als een commando.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan