Cmos batterij eruit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Berichten
1.519
Hallo,

Mijn wou pc niet meer opstarten dus heb ik de cmos batterij eruit gehaald.
Nu is mijn vraag hoe lang duurt het voor dat die cmos clean is?
Voor hoe lang moet ik die batterij er uit hebben??

Mvg Patryk
 
doe maar zeker een kwartier. Van alle kanten zul je andere tijden horen. Het gaat erom dat het geheugen geheel stroomloos wordt en daardoor met andere instellingen weer kan opstarten.
 
Goedemorgen,

En haal voor de zekerheid de stekker uit het stopcontact.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Mijn wou pc niet meer opstarten dus heb ik de cmos batterij eruit gehaald.
Nu is mijn vraag hoe lang duurt het voor dat die cmos clean is?
Voor hoe lang moet ik die batterij er uit hebben??

Mvg Patryk
Dat was een ongelooflijk minder handige actie van je (batterij eruit halen)

Afhankelijk van de hardware en de instellingen ervan noem ik een paar mogelijke gevolgen:

- de machine is wat ouder en de SATA hdd('s) zijn middels het bios door de systeembouwer geconfigureerd als ware het IDE's (die schakeloptie is dan de nek omgedraaid door de bios reset)
- een eventuele RAID configuratie is weg

In beide gevallen zal je pc nooit meer opstarten tenzij je de instellingen terugbrengt naar de waardes zoals de systeembouwer deze heeft geconfigureerd.

Volgende:
- de systeembouwer heeft ivm het geplaatste geheugen, de timings aangepast
- de bootvolgorde is aangepast

Zet nooit je biosinstellingen naar de fabriekswaardes terug tenzij je bijv. met een digitale camera plaatjes hebt geschoten van alle schermen, zodat je weet hoe je het e.e.a. terug kunt instellen.

Sowieso, wat heeft het niet meer willen opstarten van een pc met een biosreset te maken?
Tenzij je natuurlijk zelf hebt gerommeld in het bios en / of hardware hebt geplaatst.

Nogmaals ik vind het een minder handige actie en ik lees deze dan ook véél te vaak hier op de Helpmij.
 
ondanks dat ik al eerder een reactie heb geplaatst dacht ik later ook al dat het niet zo'n handige aktie is.
Misschien had windowsfaq met een andere vraag moeten komen zoiets van:
Mijn computer wil niet meer opstarten wat kan ik daar aan doen?


windowsfaq ik hoop dat je hier nog een reactie plaatst hoe alles afgelopen is.
 
ondanks dat ik al eerder een reactie heb geplaatst dacht ik later ook al dat het niet zo'n handige aktie is.
Misschien had windowsfaq met een andere vraag moeten komen zoiets van:
Mijn computer wil niet meer opstarten wat kan ik daar aan doen?


windowsfaq ik hoop dat je hier nog een reactie plaatst hoe alles afgelopen is.

Hij doet het weer:D
Heel erg bedankt

Mvg Windowsfaq
 
Aangezien het verband tussen een pc die niet opstart en het verwijderen van de cmosbatterij er theoretisch niet is, ben ik toch eigenlijk wel nieuwsgierig wélke actie / acties eraan voorafgegaan zijn toen het ding besloot om niet te willen opstarten.
 
ook bios batterij vraag

Hallo
Ben nieuw hier dus hoop dat ik het juiste forum te pakken heb.
Ik heb een packard bell easy note limited edition notebook (gekocht in 2008 en garantie net verlopen).
Het geval vertoonde allerlij kuren, teveel om op te noemen. op advies van hobby ict er de bios batterij opgespoort en half uurtje eruit gehad, natuurlijk ook de stroom van het apparaat er toen af.
En wat denk je, nu doet het helemaal niks meer, alle schroefjes en draadjes helemaal prima weer terug gezet, 3 keer gecontroleert en aangedraaid.

Wat het doet is, even gaat het ding aan (lichtjes onder de aan/uit knop) beeldscherm blijft zwart, het zoemt zoals altijd en hup gaat uit. dood.

HELLUP?? please

ik ben geen expert, allerlij technische termen alleen met vertaling a.u.b.
Alvast bedankt, groetjes
 
laptop toppie

sorry helemaal vergeten dat ik hier ook vragen had staan.
niks hielp en uiteindelijk bleek ik mazzel te hebben en bleek ik extra garantie te hebben bijverzekert (beetje chaotisch hoofd ben ik lol)
Het moederbord moest vervangen worden dus.
Gedaan en laptoppie is sinds gister weer thuis, deze mama helemaal happy en de kids ook want nu hoeven ze de pc niet meer te delen hahahahahahahaahahahahah

Trouwens wel ff zeggen dat dit een super super super hulp forum is, ik heb al veel vrienden door verwezen hier te kijken
BL
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan