Cmos batterij locatie in laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter model
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

model

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Hallo Computer techneuten,

Ik heb een Acer laptop aspire 9423 -9420 ...de klok doet het niet correct ,ook kaartlezer is niet herkent en de batterij zal moeten vervangen worden ...heb gisteren 2 uur gezocht via google waar deze batterij in de laptop erhens ?? zit ...en ik kan het niet vinden.Misschien zijn er betere zoekers die een link weten ( you tube ?) zodat ik kan zien waar de batterij ergens zit .

alvast bedankt,

model

Beste gast0158,

Dit had ik ook gevonden ,maar het is zo onduidelijk gefilmd en kort ...als niet computer hersteller kan ik nog niet zien of de batterij boven of onderkant zit

toch bedankt voor de reactie

grt

Hallo

Lijkt mij onder het keyboard te zitten.

Is trouwens een veel voorkomende lokatie om dergelijk batterijtjes te monteren.

Schroefjes zitten meestal onderaan de laptop , en zijn meestal met een keyboardsymbooltje gemarkeerd.

Niets forceren.

Peter

Laatst bewerkt:
We hebben een verzoek per mail van de topicstarter gekregen om het onderstaande bij dit topic te plaatsen, zodat andere ook nog wat aan de oplossing kunnen hebben.

model zei:
Beste allen,

Ben er dan toch maar aan begonnen ,ik dacht ...lukt het niet dan is het jammer en dan is het ook maar zo !

De laptop moet echt volledig uit elkaar worden gehaald ,ook het scherm moet er af . Eerst beginnen met batterij , HD en geheugen verwijderen.

Onderaan alle schroeven verwijderen, bovenzijde komt dan gedeeltelijk los te zitten ..maar kan niet weggenomen worden .Scherm moet worden verwijdert omdat hieronder ook nog enkele schroefjes zitten die de bovenplaat vasthouden, dvd station verwijderen , Klavier moet er uit, flatkabels losmaken van klavier en mouse path ...dan de bedrading en flat kabels van het klavier losmaken .Als dit alles los is kan de bovenplaat er af !! en zie je het moederbord zitten ...maar de batterij zie je nog niet zitten , deze zit aan de onderkant ...dus het moederbord moet er ook uit ,voedingskabeltje moederbord verwijderen ....en daar zit dan die vervelende batterij . Batterij vervangen en alles terug monteren ..echt opletten voor de fragile flat kabeltjes .Enfin ik ben er 2 uur aan bezig geweest en het is gelukt !! Oh ja als alles toch uit elkaar is ,best met een borsteltje en stofzuiger alles goed reinigen ...het verbaasde mij dat er zo veel stof inzat .

Groeten en succes voor wie er aan begint .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan