CMOS-batterij supersnel leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

spietos

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe CMOS-batterij gekocht omdat onze vorige leeg was. Vervolgens tot 2x toe een nieuwe batterij moeten kopen. Telkens gaf hij bij het opstarten aan dat de systeemtijd niet klopt. Er moet iets mis zijn met de computer/bios/moederbord want het kan niet aan de batterij liggen.

Iemand die dit probleem bekend voorkomt?

Na het vervangen van de batterij wel de datum en tijd en andere instellingen in het Bios geod gezet. Daarna de setting wel gesaved?

Solderen

Ik heb dit ook wel eens gehad. Als ik de stekker in het stopcontact liet zitten (terwijl de PC gewoon uit stond), dan bleef de datum/tijd wel correct.

In mijn geval was de printplaat nabij de houder van de batterij beschadigd. Gaat nogal snel kapot als je te vaak de batterij vervangt (1x was bij mij voldoende).

Ik heb toen zelf van een ander oud moederbord een batterijhouder gehaald en deze los met een paar draadjes vastgesoldeerd op het moederbord. De batterijhouder hangt een beetje boven het moederbord, 't ziet er een beetje stom uit (van binnen) maar het werkte wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan