cmos batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan de Ruyter

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2000
weet iemand hoe je een cmos battery van de medion laptop akoya P6612 kan vervangen, ik zie geen batterij zitten bij het openen van de achter platen, kan voor de rest niets vinden op het internet.

bedankt

Hallo

" ik zie geen batterij zitten bij het openen van de achter platen, kan voor de rest niets vinden op het internet."

Volgens mij moet zowat de ganse laptop worden gedemonteerd .

Op de onderstaande foto kun je de batterij zien (rechts onderaan)

Zo goed als zeker CR 2032 (3V)

http://www.ebay.co.uk/itm/290667872...0dk=&rt=nc&_trksid=p4340.l2557&orig_cvip=true

Peter

peter bedankt voor het antwoord en de link, durf zover de laptop niet te demonteren, zal even kijken of ik iets anders kan bedenken.

Hallo

"durf zover de laptop niet te demonteren, zal even kijken of ik iets anders kan bedenken. "

Met een beetje inventiviteit , kun je proberen de casing slechts "gedeeltelijk" te openen op het punt of de zijde waar de b.i.o.s. batterij zich bevindt.

In het dialekt "gapen" , weet het a.b.n. woord niet.

Let uiteraard op , want op deze wijze blijven alle flatcables , etc .... verbonden , en is de kans realistisch op definitieve schade indien dit niet met de nodige voorzichtigheid gebeurt.

De batterij klikt in de houder , en wordt "slechts" d.m.v. een klein weerhaakje op zijn plaats gehouden.

Het verwijderen is het moeilijkste , het terugplaatsen , is enkel en kwestie van terug inklikken.

Bekijk eventueel eerst een dergelijke batterijhouder op een visueel wel toegangkelijke plaats ..................

Peter

even over denken

Peter,

bedankt voor het advies, heb al tientalle cmos batterijen vervangen van diverse computers en laptops, alleen bij deze medion, kan ik hem niet vinden, ik zal er even over moeten nadenken of ik alle schroeven wil loshalen van de laptop en dan kijken of ik iets zie. Heb slechte ervaringen met laptops.
Wat vervelend dat zo'n eenvoudige klus als het wisselen van een CMOS batterij, zoveel onzekerheid geeft.
Zodra ik het durf laat ik het even weten.

Jan

Nog geen kans en durf gehad om de laptop te openen, dit weekend moet het maar gebeuren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan