cmos-laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
966
Wie weet hoe je de cmos leeg kunt maken in een laptop
Acer travelmate.
 
Waarom wil je die leeg hebben, dan?
 
Nou, mijn laptop heeft een pasword in de bios en dat heb ik er van het begin af aan inzitten, maar vorige week vrijdag, accepteerde hij het plotseling niet meer, dus ik kan mijn laptop nu niet meer in zowel de bios als de harde schijf niet meer.
Ik kan het eruit laten halen, maar dan moet ik hem opsturen naar Lelystad, dat doe ik liever niet, het is een Acer.
Het is geen gestolen laptop hij is van mij, dat kan ik bewijzen.
 
Ah, juist. Bij een gewone pc kun je een batterijtje eruit halen en na 10 minuten terugzetten. Maar dat werkt niet bij een laptop. Ik denk dat er weinig anders opzit het ding dan maar op te sturen. Als ie inderdaad van jou is hebben ze dat zo geregeld. Alhoewel ik het wel vreemd vind dat dat niet telefonisch kan.
 
Hallo

Een "portable" verliest niet zomaar een password .....

Het enige wat mogelijk is , is een lokale blikseminslag , maar dan zijn meestal ook de b.i.o.s. settings corrupt.

Probeer eens hoofdletters en kleine letters.

Meestal is er ook nog een controle op motherboard serienr en harddisk serienr....deze horen tesamen.

Van een portabel lukt meestal het truukje niet van c.mos batt. te verwijderen , daar de betrokken data in een e.eprom zit.

Het opsturen , of persoonlijk gaan naar een servicecenter lijkt mij de meest logische en veilige optie.

Er is uiteraard een "master" password , maar dat gaan
ze zeker niet geven , al is het maar uit veiligheidsoverwegingen.

O.k. , uw p.c. is misschien geen "gepikte" , maar dergelijke paswoorden werken op de ganse reeks v/h betrokken merk.....

P.s. : dergelijke zaken zijn service , dus hou je ons op de hoogte ?????

Peter
 
Antwoord volgt nog, ben het niet vergeten hoor!
 
Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik heb zo overhoop gelegen met de Firma IMD, die voor Acer dit soort dingen regelt.
Wachtwoord eruit halen kost €175,-- heb ik maar gedaan, want anders kan ik er ook niks mee, opsturen en terug sturen kost per keer €25,--
Toen hioj daar was duurde het bijna 4 mnd voor ik hem terug had, iedere keer bellen waar hij toch bleef, en steeds een ander excuus.
Moederbord was ook kapot volgens hun, in de kast zat een klein scheurtje, dus die moest ook vervangen worden.
Kreeg hem uiteindelijk terug, met een rekening van bijna € 500,-- wat bleek nou, er is geen andere kast omgezet, want dat zag ik aan het scheurtje, er zat ook geen ander moederbord in want ik had het nr. opgeschreven, nou naar veel 555 en 666 trokken ze de kast van de rekening af, omdat ze daar niet omheen konden, maar mijn briefje met het nr. van het toetsenbord accepteerden ze niet, dus ik moest nog al met al €400,-- betalen, ze wilden eigenlijk eerst dat ik hem weer opstuurde, dan konden ze het eens bekijken, nou dat wilde ik dus niet, want dan kunnen ze veranderen wat ze willen en heb ik helemaal geen poot meer om op te staan.
Dus een waardeloze Firma, die je gewoon in de maling neemt, maar als je een Acer hebt ben je er wel van afhankelijk, want andere bedrijven repareren geen Acer, dus je moet altijd naar deze firma toe, ookal omdat Acer geen losse onderdelen levert, ik wilde kort geleden de cdrom vervangen voor een dvd brander, kan dus niet, want alle branders hebben een andere maat als een Acer, dus dit kan ook alleen maar via IMD.
NOU, VOOR MIJ DUS NOOIT GEEN ACER MEER.
 
groot gelijk, Hanna,


om met wat nederlandse woordenschat aan te vullen:

Acer is niks anders dan gore ***zooi !

kosten aanrekenen zoals jij hierbij vernoemd is inderdaad niet echt "service" te noemen, ongeacht je zo'n ding al of niet officieel hebt aangekocht

ik ben het volkomen met je eens: NOOIT meer Acer !


Beeh!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan