CMS 2 domeinnamen met 1 beheer, is dat mogenlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timothy271

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Beste helpmij"ers

Is het mogelijk om 1 management systeem te hebben maar 2 domeinnamen? Het zou gaan om een Nederlandstalige en Franstalige site. Maar de domeinnamen zijn al aangekocht dus zullen het er 2 moeten zijn.

Graag zou ik toch maar 1 management console hebben, zou namelijk makkelijker zijn voor mij.

Tips zijn welkom!

Mvg Timothy

Helemaal exact weet ik het ook niet, maar wordpress zou dit tegenwoordig (in versie 3.0) ook in zig moeten hebben dat je meerdere cmsen kan beheren, anders kan je altijd het nog proberen in je server te configureeren, hoe dat precies werkt weet ik ook niet, het moet iets in apache zijn.

CMS 2 domeinnamen met 1 beheer!?

Beste Timothy,

Dit is mogelijk, wat je nodig hebt is
1: Hosting + de 2 domeinnamen
2: Joomla CMS installeren (1.5.20 is de laatste)Volledig pakket voor een installatie van Joomla! 1.5.20 inclusief de Nederlandse taalbestanden kun je hier downloaden.
3: JoomFish voor handmatige vertaling of gtranslate module voor automatische vertaling d.m.v. google downloaden en installeren. Je kunt ze hier vinden.
4: forwarden, domein doorverwijzen / instellen middels een URL (link) of Domainalias, zodat twee domeinen gebruik maken van dezelfde webruimte.

Dit zouden dan de basis zaken zijn die je moet regelen naast het ontwerp van je website.

Succes :thumb:, Mairoon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan