cms? en welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobMan

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Ik zit met het volgende:

ik bouw in opdracht (vrijwilligerswerk) een website. Waarvoor maakt niet zoveel uit. Het punt is dat ik nu de complete HTML en CSS schrijf. Elke pagina is bestaat uit tabellen voor structuur en steeds staat er in één bepaalde cel de tekst van de pagina.
Is CMS hetgene waardoor mensen zonder HTML en CSS kennis in kunnen loggen en de tekst in díe cel kunnen wijzigen?
zoja welke heb ik daarvoor nodig?
houdt CMS rekening met CSS?

dat is het voor nu...

BVD!

Goedendag!

Heb net al een andere vraag van u beantwoord!

Je kunt natuurlijke Joombla,Drupel etc in je website stopen maar je kunt er ook een klein cms in zetten zie:
http://www.phphulp.nl/php/scripts/1/885/

Erg makkelijke maar netjes php script.
waar je mee pagina's aan kan maken en verwijderen etc,

Onderaan de pagina bij reacties zie je wel een script waar mee je het in de webpagina's zet dus uit de database tovert!

Moet ik die PHP in de webpagina zetten ofzo? ik heb echt geen flauw idee wat je met PHPcode moet doen. En hoe log je dan in?

Wat is dat databasegedeelte trouwens? geen PHP volgens mij toch?

Oké ja nee ik gokte er op dat je wel wat verstand zou hebben van php maar jammer genoeng niet!
dan zal het lastig worden:evil:

tsja....anders zoek ik nog wel ff verder naar iets anders...ik zal dit wel in het achterhoofd houden!

iig bedank!

Maar is Joomla! geschikt voor de taak die ik noemde in mijn eerste post? of misschien Drupal of Mambo?

Anders ga ik daar wel mee experimenteren....

Laatst bewerkt:
Dat klopt. Via een CMS zoals Joomla of Drupal kunnen mensen via hun browser inloggen op de website. Ze zien dan de teksten in een online editor, en kunnen deze wijzigen. Ze hoeven niets van HTML te weten.

In een website met een CMS codeer je niet meer alle pagina's afzonderlijk. Je maakt een template en stylesheets. Het CMS maakt vervolgens dynamisch de webpagina's aan.

Het leren werken met een CMS begint met het installeren van het systeem op een webserver. Die moet over PHP en een mySQL databank beschikken. Daarna kun je een eigen template gaan maken. Als beginner zou ik een CMS niet meteen loslaten op je website, maar het eerst eens uitproberen op een testserver.

Joomla is trouwens een afsplitsing van Mambo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan